OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Congrex Sweden AB tillhör Congrex Group, en marknadsledande världsomspännande expert som tillhandahåller integrerade möteslösningar till organisationer, företag och statlig verksamhet.Tjänsteutbudet innefattar alla aspekter av mötesplanering och produktion.Congrex grundades 1982 och är en oberoende privatägd koncern med en omsättning om 90 miljoner Euro och 350 heltidsanställda.Congrex Group verkar utifrån 24 kontor spridda över Europa och Latinamerika, och har för avsikt att expandera till nya marknader inom en snar framtid.Congrex Sweden AB har kontor i Stockholm, Göteborg och Uppsala med totalt 85 anställda.Till vårt kontor i Stockholm söker vi nu en HR Assistent som i huvudsak kommer att arbeta med: * Rekrytering och rekryteringsadministration * Hantering av pensioner och personalförsäkringar * Vara kontaktperson gentemot vår externa lönekonsult * Ansvara för personalarkiv och personalhandbok * Planera introduktion av nyanställda * Ta fram personalstatistik * Reseräkningshantering och tidredovisning * Allmän ekonomi- och personaladministration Vi ser gärna att du har: * Något års erfarenhet av liknande arbete * Utbildning inom PA området * Grundläggande kunskaper i bokföring * Goda kunskaper i engelska i tal och skrift Du är en prestigelös person som tycker om att jobba i en snabbt växande internationell miljö.Vi tror vi du är i början av karriären och nyfiken på att växa tillsammans med oss. Vi kommer att behandla ansökningarna löpande, skicka därför din ansökan så snart som möjligt.