HR-assistent med kunskaper inom lön

Arbetsbeskrivning

Annonstext:

Till Mettler Toledo söker vi en HR-assistent med kunskaper inom lön med start i mitten på augusti. Detta är ett konsultuppdrag på heltid och 6 månader framåt, med chans till förlängning.

Mettler Toledo AB säljer vågar och vägningssystem samt analys- och processinstrument för tillverkningsindustri och laboratorier. Företaget är representerat i flera, ca 90 länder och har tillverkning på 15 platser runt om i världen, bl.a. i Schweiz, Tyskland, England, USA och Kina, Norge och Danmark. Koncernen, med huvudkontor i Schweiz, är noterat på New York Stock Exchange. Totalt har koncernen ca 13 100 anställda och omsatte 2014 drygt 2.486 miljarder USD. I Norden är det 150 anställda, varav ett 100-tal i Sverige.



Ditt uppdrag

Mettler Toledo har sitt kontor i Hammarby Sjöstad och nu söker de en HR-assistent med fokus på förberedande lön och HR-administration. Du kommer att tillhöra den nordiska HR-funktionen och du rapporterar till den nordiska HR-chefen. Bolagets lönefunktion är outsourcad till en extern leverantör och dina primära arbetsuppgifter är att samordna och säkerställa underlagen för löneutbetalning. Utöver lön är du ansvarig för administration av företagets tjänstebilar samt reseräkningar. Du kommer att ha ett nära samarbete med HR-chefen med arbetsuppgifter som administration av anställning och avslut, rekrytering, statistik och övriga HR-relaterade arbetsuppgifter. Fördelningen av arbetet kommer att vara cirka 30 % på lön och 70 % på HR administration.



Din bakgrund

Vi söker dig som har erfarenhet från löneområdet med en stark administrativ förmåga. Vi ser gärna att du har arbetat i en liknande roll tidigare och du har grundläggande kunskaper i arbetsrätt. Du är van vid att arbeta i Officepaketet och god erfarenhet inom Hogia eller annat rapporteringssystem är meriterande. Du uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska och engelska.

För att lyckas och trivas i den här rollen är det viktigt att du har en god förmåga att organisera, strukturera och planera ditt arbete. Vi ser att du är lösningsfokuserad, driven och självgående i ditt arbetssätt.



Om Wise Professionals

Wise Professionals är en rekryteringsbyrå som designar, utvecklar och erbjuder hållbara rekryteringslösningar – tillsammans med arbetsgivare och kandidater som ställer höga krav. Vi arbetar på uppdrag av några av Sveriges starkaste varumärken och du hittar oss idag i Sveriges storstadsregioner Stockholm, Göteborg och Malmö.



Konsultrollen hos Wise Professionals

Som konsult hos Wise Professionals erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal – inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos Wise Professionals ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning.



Mer om tjänsten

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta kandidatansvarig Ulrika Franzén-Körlof på ulrika.franzen-korlof@wise.se eller konsultchef Martin Jerrskog på martin.jerrskog@wise.se .

Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Sofia Sjögren

Anna Colton

Martina Träen

Linnea Nordström

Alexandra Schröder

Sofia Boström

Kajsa Anäng

Barbara Lidholt

Camilla Lundberg

Annika Stålhandske Holm

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Wise Professionals AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast och rörlig lön Friskvårdsbidrag 3000kr/år
  • Konsultuppdrag via Wise Professionals Visstidsanställning
  • Publicerat: 1 juli 2015

Besöksadress

Box 22109 10422 Stockholm
None

Postadress

Box 22109
Stockholm, 10422

Liknande jobb


Löneadministratör

20 augusti 2010

Löneadministratör

23 augusti 2010

Löneadministratör med goda IT kunskaper

28 april 2010