HR-assistent till Bonnier på deltid.

HR-assistent till Bonnier på deltid.

Arbetsbeskrivning

Efter över 7 års verksamhet inom Bonnier Business Media Sales med snabb tillväxt behöver vi nu förstärkning i form av en HR-assistent. Vi är en del av Nordens största mediekoncern Bonnier News AB och jobbar med försäljning och kundservice av titlar som Dagens Industri, Resumé, Dagens Samhälle mm, och flertalet lokaltidningar.
Vi söker dig som inte är rädd för att hugga i när det behövs och som gärna tar egna initiativ och kan arbeta självgående. Du behöver vara nyfiken, lyhörd och skapa god kontakt med människor och vara resultatorienterad. Att trivas i en fartfylld arbetsmiljö ser vi som en förutsättning för att jobba hos oss. Att vara flexibel kommer också vara en stor del av ditt arbete då dina arbetsdagar kommer se olika ut varje vecka. Resor i arbetet kommer förekomma.
Dina arbetsuppgifter
Din roll blir att stötta HR-ansvarig samt rekryteringsansvarig och avlasta dem i det dagliga arbetet. HR-ansvarig kommer behöva hjälp med administrativa uppgifter så som att ta fram underlag till löner, ta fram statistik, administrera pensioner och avtal. Eftersom många av våra processer är digitala vill vi att du har erfarenhet av och intresse för program och system. Inom rekrytering kommer du hjälpa till med att hålla i hela rekryteringsprocesser från första kontakt med kandidat, intervjuer, avtalsskrivning, exitintervjuer mm. Detta är en deltidstjänst på 50% (20h i veckan), och vi ser gärna att du har en annan sysselsättning vid sidan av denna anställning.
Dina egenskaper
• Självgående och initiativtagande
• Kommunikativ och lösningsorienterad
• Resultatinriktad
• Flexibel
• Trivs i en fartfylld arbetsmiljö

Dina kunskaper
• Erfarenhet av rekrytering, gärna inom försäljning/kundservice
• Tidigare administrativt arbete, gärna inom HR
• Goda kunskaper i Excel
• Goda kunskaper i skriftlig kommunikation
• Flytande i svenska språket samt goda kunskaper i engelska, både i skrift och tal

Om oss
Bonnier Business Media Sales AB är en del av Bonnier News AB, Nordens i särklass största mediekoncern. På BBMS arbetar vi med försäljning och kundservice till både företagskunder och konsumenter för några av Bonniers största titlar. Du blir en del av ett drivet, energiskt och målinriktat företag med ca 100 anställda, fördelat på tre kontor i Norrköping, Västerås och Örebro. Som anställd hos oss får du tillgång till ett fördelaktigt förmånspaket via plattformen Benify, där du bland annat har tillgång till friskvårdsbidrag.
Vi jobbar målmedvetet med frågor som berör mångfald och jämställdhet och ser gärna att det även är en drivkraft för dig. Vi vill ta tillvara de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Lön:
Fast månadslön. Vi tillämpar individuell lönesättning.
Omfattning:
Deltid 50%, 20h i veckan med möjlighet till utökning.
Titel:
HR-assistent Arbetstid:
20h i veckan, förlagt måndag – fredag mellan kl. 08:00-17:00
Plats:
Drottninggatan 55, Norrköping.

Sammanfattning

Postadress

Drottninggatan 55
Norrköping, 60232

Liknande jobb


6 maj 2024

HR studentresurs till Cambrex Karlskoga AB

HR studentresurs till Cambrex Karlskoga AB

3 maj 2024