HR-assistent till Perstorp

HR-assistent till Perstorp

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Hej, vi söker dig, HR-assistent som vill arbeta på ett internationellt bolag inom industri på plats hos vår kund i Perstorp!
Uppdraget är på heltid och sträcker sig under 12 månader. 

Du kommer att få möjlighet att tillsammans med kollega på plats självständigt arbeta med olika delar inom HR-yrkets många varierande arbetsuppgifter. Du arbetar med daglig administration och support till organisationen med fokus på rekrytering, onboarding och utbildning av nyanställda.

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.



Ansvarsområden
Vi tror att du som söker känner igen dig i beskrivningen nedan: 
Förståelse för HR-yrkets alla delar. 
Är en effektiv administratör
Arbetar bra under press 
Van att arbeta utefter satta deadlines. '
Erfarenhet från arbetsrätt. 
Är en bra kommunikatör både muntligt och i skrift.


Kvalifikationer
Vi vill gärna att du har något års erfarenhet av liknande HR-assistent arbete, eftergymnasial utbildning inom området är meriterande men inget krav.

För rollen som HR-assistent söker vi dig som har;
 • Erfarenhet från administrativa uppgifter inom HR
• Erfarenhet från HR system, meriterande om du jobbat i HRIS (eg Workday)
• Har goda färdigheter i Officepaketet, gärna Excel och Teams
• Eftergymnasieutbildning inom HR och administration
• Du behärskar mycket god svenska i tal och skrift samt är bekväm med att kommunicera på engelska. Observera att vi  till detta uppdrag gärna vill ha in din CV på både engelska och svenska.

 Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper där rätt inställning är avgörande. För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla och eftersträvar mångfald.

Ansökan
Observera att vi vill ha in din  CV på både engelska och svenska till detta uppdraget. 
Urval och intervjuer sker löpande. Välkommen att ansöka på www.randstad.se.

För information kontakta:
Linda Bauer
Consultant Manager 
linda.bauer@randstad.se

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 oktober 2022
  • Ansök senast: 21 oktober 2022

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


HR- konsult till HR- enheten

HR- konsult till HR- enheten

29 augusti 2023

HR-ADMINISTRATÖR

28 augusti 2023