OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater.
För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:
Skånemejerier är det ledande mejeriföretaget i södra Sverige, en utmanare nationellt och dessutom en del av världens största mejerikoncern Lactalis.
Vägledda av ambition, engagemang och enkelhet arbetar alla våra medarbetare mot samma mål – att utveckla och producera riktigt bra mat som både smakar och gör gott.
Vår vision är att bli Sveriges mest hållbara mejeri, och då handlar det inte bara om att erbjuda produkter som är bra för både människa och miljö, utan också om att vara en hållbar arbetsplats. Hos oss får du möjlighet att utvecklas, växa och påverka vår gemensamma väg framåt.
Vad innebär rollen?
Skånemejerier i Malmö erbjuder dig som är i starten på din HR-karriär en unik möjlighet att få utvecklas och bidra tillsammans med ett team av kompetenta HR-kollegor. I rollen som HR assistent erbjuds du en varierande och spännande vardag.
Ditt primära fokus blir att supporta HR teamet i olika administrativa delar.
Du ingår i HR teamet som idag består av sju personer - en HR Partner, tre HR Business Partners och tre medarbetare som arbetar med lönerelaterade frågor. Du rapporterar till HR Direktör, Petra Hallin.
Övergripande arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta som administrativ support till HR-organisationen.
Back-office support till HR Business Partners:
Driva internrekrytering samt enklare roller som vi rekryterar externt
Rehabsamordning – koordinera företagshälsovård och boka in chefer
Skriva anställningsavtal och övrig admin i samband med anställning såsom beställning av nyanställningsundersökning hos företagshälsovården, arbetsmiljödelegering för chefer m.m.
Koordinera slumpvisa drogtester
Säkerställa att lagstadgade medicinska kontroller görs
Stöd till hela HR organisationen:
Systemansvar (ex. rekryteringssystem, digitalt signeringsverktyg, utbildningsadministration)
Uppdatera mallar, policies, arbetsbeskrivningar, intranät etc.
Ta fram enkäter samt administrera medarbetarundersökningar
Statistikinsamling av ex. årsrapportering och hållbarhetsrapportering (CSRD)
Mässor, skolkontakter, framtagande av material (bl.a. QR koder för information)
Tänka “ett steg till” – hur gör vi det enklare och smartare
Delaktig i projekt som initieras av HR teamet ex. D&I, Culture, Ways of Working, Employee engagement
Professionella krav
Högskole- eller universitetsutbildning inom HR/PA
Lactalis Group är en internationell koncern och därför behöver du kunna prata och skiva obehindrat på både svenska och engelska
God systemvana, behärskar office-paketet
Något års arbetslivserfarenhet inom HR-relaterade uppgifter är meriterande
Tidigare arbetslivserfarenhet från producerande industri och/eller arbete med kollektivanställda är meriterande
Personliga egenskaper
Vi tror att du har följande egenskaper:
Positiv och glad
Analytisk och strukturerad
Har eget driv
Kan trivas i att arbeta även med siffror, analys och har ett logiskt tänkande
Duktig på att uttrycka dig i tal och i skrift
Trivs med att supporta och avlasta andra
Skånemejerier erbjuder en fartfylld vardag där snabba beslut fattas och din agenda kan komma att kastas om med kort varsel. Du behöver trivas i den miljön och vara duktig på att prioritera om i en redan full kalender.
Då du jobbar i en HR organisation krävs det stor integritet och förmåga att inge förtroende.
HR-teamet har en stark teamkänsla som bygger på respekt för varandra och varandras tid. Alla stöttar och hjälper varandra och varje medlem av teamet tar ansvar för att fortsätta bygga och behålla kulturen. För att trivas i teamet - och på Skånemejerier - ser vi därför att du är en flexibel, hjälpsam och lösningsorienterad person med en prestigelös framtoning.