HR Business Partner till Pågen!

Arbetsbeskrivning

Om Pågen AB

Pågen är Sveriges ledande bageri med produkter inom förpackat färskt bröd, jäst kaffebröd, skorpor samt korv- och hamburgerbröd. Pågen är ett familjeföretag i femte generationen, vars bagartradition började redan 1878. Företaget har ett långsiktigt och hållbart perspektiv med omsorg om sina medarbetare, kunder, konsumenter och vår jord. Idag bakar och säljer Pågen ca 60 olika produkter som du hittar i alla svenska matbutiker, i Danmark, Norge, Finland och Tyskland. Vissa produkter exporteras till 25 olika länder. Företaget har en positiv försäljningsutveckling och verkar i en stabil bransch. I Sverige finns medarbetare över hela landet för att varje dag kunna förse butiker och konsumenter med färskt bröd. Huvudkontoret ligger i Malmö, med två bagerier i Malmö och i Göteborg, och omsättningen är 4 miljarder SEK. Mer information hittar du här.

Rollen och dina arbetsuppgifter

Pågen är ett företag i rörelse och som HR Business Partner hos oss innebär det att du kommer arbeta brett, med stor möjlighet till påverkan och utveckling då vi står inför en omfattande digital förändringsresa. Rollen innebär både ett stort eget ansvar, samtidigt som du tillhör ett prestigelöst, erfaret och engagerat HR-team. Som HR Business Partner kommer du att delta i Pågens HR-avdelnings gemensamma utvecklingsarbete och driva projekt, ta fram ändamålsenliga processer och implementera dessa. Vi har som mål inom HR att vara en affärspartner som arbetar för att förenkla och stödja verksamheten. Du kommer framför allt att jobba gentemot produktionen där det finns 25 chefer att stötta och 350 anställda. Du kommer att jobba framför allt operativt med alla förekommande HR-uppgifter men även en del strategiskt. Du tillhör ett HR-team om sex kollegor, som du kommer ha ett nära samarbete med, du sitter med i bageriledningen och rapporterar till HR-chef.

Exempel på arbetsuppgifter:

Supportera, vägleda och coacha ledare
Driva rehabarbetet
Förhandlingar och förbättra/styra fackligt samarbete
Rekrytering
Arbetsmiljökommitté
Utveckla och implementera HR-initiativ och processer
Utreda behov, planera och genomföra utbildningar inom HR-området


Vem är du?

Vi söker dig som har många års erfarenhet av brett HR-arbete och känner dig trygg i din HR-kompetens, och förmodligen har du även en relevant utbildning inom området. Du är van vid att jobba verksamhetsnära och har erfarenhet av att arbeta med olika kollektivavtal. Du har haft hand om processer gällande rehabilitering från A-Ö och särskilt viktigt är att du är stark inom arbetsrätt och driver förhandlingar självständigt. Du trivs som bäst när du får arbeta operativt och är van vid att coacha chefer utifrån ett individanpassat förhållningssätt.

Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig med starkt eget driv och en positiv inställning. För att lyckas i rollen så tror vi att du är prestigelös, självgående och handlingskraftig. Du är van vid att skapa, förnya och förbättra HR-processer efter många år inom området. Du har ett högt EQ och valde HR-branschen för att du ville arbeta med människor och tycker om den coachande roll som HR-funktionen ofta får. Du trivs inte när du har för lite att göra och du hittar saker att förbättra och tar ägandeskap för dina processer. Du är van vid att anpassa dig efter person och situation när du möter människor på deras villkor och plats. Vidare tror vi att du är en person som skapar en tillit och förtroende med din närvaro och öppna sätt att vara på. Du är van vid att leda utan att vara chef och trivs i den förändring som tar verksamheten till nya nivåer.

Vårt erbjudande

På Pågen erbjuder vi dig en arbetskultur som genomsyras av att samarbeta, viljan att utvecklas samt att ha kul på jobbet. Vår tro på att vara handlingskraftiga, modiga och prestigelösa är en drivande faktor i vår långsiktiga vision, att finnas kvar lika länge som vi har funnits, i över 140 år. Denna tro är vad som kopplar oss samman och stärker vår förmåga att ta ägandeskap i vårt arbete. Tillsammans får vi saker gjorda, vi är schyssta och ärliga mot varandra och tar ansvar för helheten.

Ansökan 

För att säkerställa en objektiv och icke diskriminerade rekrytering kommer du att genomföra arbetspsykologiska tester om du går vidare i denna rekryteringsprocess. Har du frågor om tjänsten, kontakta ansvarig rekryteringskonsult Åsa Funke asa.funke@wise.se. Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas omgående.

Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Wise Professionals
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 maj 2023
  • Ansök senast: 7 juni 2023

Besöksadress

Sveavägen 13
None

Postadress

Sveavägen 13
Stockholm, 11157

Liknande jobb


3 maj 2024