HR Business Partner till Tryggt bolag i utveckling

HR Business Partner till Tryggt bolag i utveckling

Arbetsbeskrivning

Vi är ett väletablerat och stabilt bolag inom logistikbranschen som nu söker en HR Business Partner som vill bidra med sin kompetens i vår utveckling. Behöver du utmanas med nya erfarenheter men söker en stabil och trygg arbetsgivare? Då kanske detta är rätt tjänst för dig!

Hur kommer din arbetsdag att se ut?

Rollen sträcker sig över alla HR uppgifter och som generalist i ditt dagliga arbete kommer du att coacha och stödja företagets ledare mot strategiska och övergripande mål. Syftet är att fortsätta utveckla en modern arbetsplats för samtliga medarbetare och att leverera HR-tjänster med hög kvalitet för att attrahera, rekrytera, utveckla och behålla våra anställda.

Vi är ett litet team där alla hjälps åt, så du har möjlighet att arbeta med alla delar inom HR – operativa men också strategiska. Det är naturligt för dig att undersöka vad som kan göras bättre, mer modernt, tydligare och mer effektivt i det löpande och dagliga arbetet.

Hos oss kommer du bland annat att arbeta med:

• operativt HR-arbete, som syftar till att attrahera, rekrytera, utveckla, behålla och avveckla medarbetare i organisationen
• driva, utveckla och implementera HR-rutiner och beslut inom organisationen
• förbättra och effektivisera det löpande operativa arbetet (tex, rekrytering, on-board,, employer branding, lönekartläggning, medarbetarundersökningar) samt utveckling av HR-processer (tex verksamhetsuppföljning, rehabprocessen, medarbetarsamtal, kompetensutveckling)
• digitalisering av HR-processer och rutiner

Som HR Business Partner rapporterar du till vår svenska HR Manager. HR-avdelningen är en del i företagets samlade HR organisation.

Din profil och bakgrund

Ett krav för rollen är att du har en akademisk utbildning inom HR och vi ser det som önskvärt att du har 3-5 års erfarenhet från en bred funktion inom HR där du har arbetat med liknande arbetsuppgifter. Du har god kännedom om arbetsrätten, både i teorin och praktiken, och har hanterat medarbetarärenden kring exempelvis sjukfrånvaro och rehab. Vi ser gärna att du har erfarenhet av både tjänstemanna- och kollektivsidan.

Eftersom bolaget ingår i en internationell kontext behöver du behärska svenska flytande i både tal och skrift och ha god läs- och skrivförståelse i engelska och danska.

Du, och vi, vill utvecklas tillsammans och för oss är det självklart att vi alla delar med oss av vår kunskap och bidrar till den fortsatta utvecklingen av både HR-funktionen och hela bolaget. Du har lätt för att samarbeta med andra, har god social kompetens samt god kommunikativ förmåga. Självklart räknar vi med att du är positiv och engagerad och har en egen stark drivkraft, men också har förmågan att hålla en hög integritetsnivå. Detta i en kombination med din prestigelöshet kommer att vara oslagbart. Som du säkert förstår kommer vi att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

Vem trivs här?

Du som mår bra av att i ditt dagliga arbete få utveckla, kommunicera, förbättra, samtidigt som du själv känner att du utvecklas, kommer att stortrivas i den här rollen. Hos oss trivs människor som är öppna, drivna, affärsmässiga och som gillar att ta ansvar för sitt arbete. Vi har starka och tydliga grundvärderingar som följer oss i vårt dagliga arbete.

Vi erbjuder

Vi erbjuder dig en spännande roll i en internationell miljö på ett stabilt och solitt företag och placeringsorten är Malmö. Vår kultur är varm och familjär, vilket gör att våra medarbetare trivs och stannar. Vi sitter i ljusa, trevliga lokaler och erbjuder fina förmåner till våra medarbetare. Tillsättning sker så snart rätt kandidat är tillgänglig, gärna så snart som möjligt.

Är du intresserad?

För närvarande vill vi vara konfidentiella gällande bolaget men som sökande kommer du att få mer information under rekryteringsprocessens gång. Vi samarbetar med Badenoch + Clark och du välkommen att vända dig till Executive Search Consultants Pella Nydell pella.nydell@badenochandclark.se eller Catinka Andersson catinka.andersson@badenochandclark.se om du har frågor.

Sista ansökningsdag är den 6 oktober men vänta inte med din ansökan då vi håller intervjuer löpande. Notera att vi inte tar emot ansökningar vi e-post, utan du registrerar din ansökan via annonsen. För din information använder Badenoch + Clark tester och videointervjuer i sin urvalsprocess.

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Staffan Heidenberg

Senior Executive Consultant Christopher Thorstrand

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Badenoch + Clark
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 september 2022
  • Ansök senast: 7 oktober 2022

Besöksadress

Birger Jarlsgatan 37
None

Postadress

Birger Jarlsgatan 37
STOCKHOLM, 11145

Liknande jobb


IMY rekryterar två HR-specialister

IMY rekryterar två HR-specialister

14 april 2024

12 april 2024