HR-controller

Arbetsbeskrivning

Som HR-controller är du den person som internt ansvarar för områdena lön, pension/försäkring och rapportering.Rollen innebär att du är Addicis kontaktperson gentemot vår löneleverantör och pensionsmäklare och du stödjer HR-avdelningen och övriga organisationen i dessa frågor.Du arbetar med förbättring, kostnadseffektivisering och att följa upp leveranserna.Du tar fram nyckeltal och ifrågasätter utfallet.I ditt ansvar ingår att utveckla processer och rutiner, driva projekt kopplade till lön och pension samt utveckla vår pensions- och försäkringspolicy.Inför budgetarbete tar du fram nyckeltal och uppgifter för att även följa upp utfall i ett nära samarbete med finansavdelningen.I arbetet med löneleveransen ingår att driva frågor gentemot leverantören, både övergripande och mer detaljerade, samt leda möten med leverantören.Du tar fram interna manualer för lönesystemet och sprider information internt, tex kring förändringar.Du sköter även daglig personalärendehantering samt skuldhanteringsprocessen på en övergripande nivå.Inom pension och försäkring är du kontaktperson avseende pensionsmyndigheter.Du sköter fakturagodkännande och kontroller samt gör utredningar och svarar på frågor kring pension.I ditt ansvar ingår även att ta fram styrelsematerial avseende headcount/FTE.Du tar även fram rapporter kring anställda till andra avdelningar internt.Du är även delaktig i utvecklingen av vår HR-plattform avseende processer och policyer m.m. för en nordisk organisation.Du är systemförvaltare för lönesystemet.Du är en del i Addicis HR-team om sju personer och du rapporterar till HR-chefen.Arbetet innebär ett nära samarbete med andra avdelningar inom Addici samt med chefer i verksamheten.Personliga egenskaper Vi söker dig som är drivande, strukturerad, lösningsorienterad och analytisk.Du är noggrann, serviceminded och har en förmåga att arbeta både med övergripande och detaljfrågor.Du är även en ödmjuk och trygg person som trivs i en föränderlig miljö.Vidare är du självständig och motiveras av ett affärsmässigt perspektiv i arbetet.Kvalifikationer Vi tror att du har minst två års erfarenhet av liknande uppgifter.Du bör ha ekonomiutbildning eller motsvarande erfarenhet samt vara intresserad av IT-frågor och ha arbetat med systemfrågor i någon form förut.Du besitter mycket goda kunskaper i Excel. Vi erbjuder Möjlighet att arbeta i ett värderingsstyrt företag med "högt i tak".Du kommer att arbeta i ett positivt och kompetent team.Vi värdesätter dina personliga egenskaper och ser fram emot ditt bidrag till vårt team!Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med 6 månaders provtjänstgöring.För en mer jämställd fördelning ser vi gärna manliga sökanden.

Kontaktpersoner på detta företaget

Caroline Görsberg
036-173068

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Addici
  • 1 plats
  • Heltid/Deltid
  • Publicerat: 20 augusti 2010
  • Ansök senast: 29 augusti 2010

Postadress

None
., .

Liknande jobb


Systemanalytiker SAP-kompetens HR-sektionen

20 augusti 2010

24 mars 2010

Personalspecialist

9 mars 2010