HR-controller / utredare

HR-controller / utredare

Arbetsbeskrivning

Välkommen till Lidköpings kommun! 

Du letar efter nya utmaningar. Vi letar efter dig!
Vi hoppas att du vill vara en del av en välkomnande och hållbar kommun som drivs av engagemang. Lidköping är en vacker stad som ligger vid Vänerns södra strand. Vi har siktet inställt på att utveckla och planera för framtidens Lidköping. Hos oss får du möjlighet att testa nytt och utvecklas samtidigt som du dagligen gör skillnad för invånare, företagare, föreningar och besökare i Lidköping.
Vi behöver bli fler – varmt välkommen med din ansökan till Lidköpings kommun!   




Om Jobbet!


Har du erfarenhet som controller, ett stort intresse för HR och en vilja att vara med och skapa något nytt? Vill du dessutom bli en del av en grupp med driv, hög kompetens och härlig laganda?

Tveka då inte utan sök tjänsten som HR-controller/utredare i Lidköpings kommun.

Du blir en del av en centralt placerad HR-avdelning där alla vill bidra till att göra kommunens viktiga verksamheter ännu lite bättre. Tjänsten är ny och du kommer att få vara med i ett spännande utvecklingsarbete.

Arbetsuppgifter

Som HR-controller och utredare är du en viktig del i kommunens och koncernens kvalitets- och utvecklingsarbete. Tillsammans med verksamheterna initierar och genomför du personalrelaterade utredningar. Du tar fram, analyserar och presenterar data och nyckeltal som blir viktiga beslutsunderlag. Du blir en nyckelspelare i utvecklingen av personalmodulen i vårt systemstöd Hypergene och tillsammans med kollegor inom HR- och ekonomiavdelningen utvecklar du våra rapporter för god transparens gentemot politik och kommuninnevånare. Uppdraget innefattar också att göra uppföljningar och kostnadsberäkningar inom personalrelaterade projekt.Vem är du?
Vi söker dig som har högskoleutbildning med lägst fil. kand. inom företags- eller nationalekonomi, alternativt personalvetarprogrammet eller motsvarande med personalekonomisk fördjupning. Du har intresse för personalfrågor och har minst tre års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Vi tror att du tidigare har arbetat i en större organisation. Erfarenhet inom offentlig förvaltning är meriterande. 

Som person är du drivande, flexibel och ansvarfull. Du är kommunikativ, har lätt för att bygga relationer och kan uttrycka dig mycket väl i tal och skrift. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. 

Övrigt
Tillsvidareanställning med start enligt överenskommelse. 

Intervjuer kommer att hållas den 8 februari och den 21 februari

 

Undrar du vad som finns att göra och se när du inte jobbar hos oss på Lidköpings kommun? Gå in på http://www.livetiskaraborg.se och upptäck alla Skaraborgs möjligheter!


Lidköpings kommun vill att du skickar din ansökan via vårt rekryteringsverktyg Varbi. Du hittar en knapp längst ner i annonsen där du loggar in och söker tjänsten. Om du av något skäl inte kan söka så (t ex skyddad identitet), vänligen ta kontakt med annonsens kontaktperson för alternativ sökväg.
Vi undanber oss samtal från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kommunledningskontoret, HR
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 december 2023
  • Ansök senast: 31 januari 2024

Liknande jobb


26 april 2024

26 april 2024

26 april 2024