HR Generalist

HR Generalist

Arbetsbeskrivning

Trivs du med att arbeta i en bred roll nära verksamheten och drivs av förändring och utveckling? Då är detta tjänsten för dig. Som HR Generalist för Skandinavien kommer du att ingå i en HR avdelning som idag består av en payroll/HR administratör och en HR Manager. Tillsammans coachar vi ca 160 chefer och medarbetare i Sverige, Norge och Danmark.
Som HR Generalist rapporterar du direkt till HR Manager Scandinavia.


ARBETSUPPGIFTER:
Tjänsten är med placering i Halmstad men resor till våra skandinaviska grannländer kan förekomma. Dina arbetsuppgifter och ansvarsområden är att vara ett operativt stöd inom ett brett HR område till våra chefer i Sverige, Danmark och Norge.
Du kommer att arbeta såväl operativt som strategiskt inom HR och med ett konsultativt förhållningssätt levererar du HR-stöd med hög kvalitet till verksamhetetens chefer och medarbetare inom Sverige, Norge och Danmark. Exempel på uppgifter är allt från rekrytering, introduktion, organisations- och personalutveckling, arbetsmiljöfrågor, ta fram processer och rutiner samt vara förberedande inför avtals- och förhandlingsarbete. Du kommer också vara delaktig i att ta fram utbildningsmaterial och implementera dessa i organisationen samt arbeta med att koordinera och administrera övriga utbildningar.


KVALIFIKATIONER
Du ska ha en lämplig akademisk utbildning inom HR-området eller annan relevant inriktning eller erfarenhet som kan anses likvärdig. Du ska även ha arbetat med HR frågor mot Danmark och Norge, utöver Sverige, som t.ex inom arbetsrätt, arbetsmiljö.
Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och ser att du som person har en stark drivkraft och ett stort intresse att driva diverse HR projekt framåt. Samtidigt är du självständig och räds inte av att driva och ta ansvar för det egna HR-arbetet. Du har en god kommunikativ förmåga och uttrycker dig väl i tal och skrift, både på svenska och engelska. För att lyckas i rollen ser vi även att du är initiativrik och har en vilja att driva förändringsarbete. Du har giltigt B-körkort och goda IT-kunskaper så som Office-paketet.
Ansökan
Sista ansökningsdagen är 25 Oktober 2020, vänligen ansök så snart som möjligt då urval och intervjuer kan komma att ske löpande. Din ansökan skall innehålla CV och ett personligt brev. I det personliga brevet vill vi att du motiverar varför du är lämpad för denna tjänst.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Huvudkontor Sundbyberg
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 september 2020
  • Ansök senast: 25 oktober 2020

Postadress

Löfströms Allé 5
Sundbyberg, 17225

Liknande jobb


24 oktober 2020

HR-partner till personalenheten

HR-partner till personalenheten

23 oktober 2020

HR direct customer agent till Vattenfall

HR direct customer agent till Vattenfall

23 oktober 2020