HR Generalist

HR Generalist

Arbetsbeskrivning

Som HR-generalist inom HR Service Center bidrar du till att chefer och medarbetare får professionellt HR-stöd. Som HR-generalist hos kunden är du ansiktet utåt som HR-stöd och du får HR-frågor från medarbetare, chefer och lokal HR. Du kommer att vara en viktig del i att bygga hur arbetet ska se ut med HR-stöd i framtiden hos kunden!

Inom HR Service Center kommer du som HR-generalist professionellt att ge råd och stöd till chefer, medarbetare och HR på företaget i Sverige. I den här rollen svarar du på frågor via telefon och e-post gällande frågor som rör HR-relaterade områden inom exempelvis anställning, lönefrågor, beskrivning av processer och rutiner, tolkning av avtal, regelverk och policyer samt stöd i HR-system. Kunden kommer också att utveckla nya processer och standarder när de moderniserar och digitaliserar HR-stödet inom företaget för att på bästa sätt bidra till verksamheten.

Som HR-generalist bör du ha hög kunskap om HR-processer och en mycket hög servicenivå så att kunderna känner att det är lätt att kontakta HR Service Center och att de alltid har nära till snabb information med hög kvalitet. Som person är du positiv och engagerad och har en "kan göra-attityd". Du är en lagspelare som gillar att samarbeta. Service faller naturligt för dig, du är lyhörd och har förmågan att snabbt fånga upp kundens behov. Du hanterar stress på ett konstruktivt sätt och har förmågan att prioritera och byta fokus utifrån kundens behov.

Vi ser att du har en utbildning inom HR, alternativt ett par års erfarenhet inom HR. Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete inom en serviceinriktad organisation eller i en serviceinriktad roll. Vi ser gärna att du kan både svenska och engelska. Rollen har sin utgångspunkt i Södertälje men erbjuder viss distansarbete. 

Din ansökan

Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning. Du kommer att vara anställd av Quest Consulting och arbeta som konsult hos vår kund.

Om oss

Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Quest Consulting Sverige AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 november 2023
  • Ansök senast: 5 december 2023

Liknande jobb


Brinner du för HR och kommunikation?

16 maj 2024

Sommarjobb som HR-administratör

Sommarjobb som HR-administratör

15 maj 2024

Administratör

Administratör

15 maj 2024