OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om kunden:
Hero söker nu en självgående och kunnig HR-generalist till ett roligt och utmanande uppdrag. Bolaget i Sverige är en del av den nordiska organisationen. Det svenska huvudkontoret ligger i Stockholm, bolaget har även kontor i Göteborg, Malmö och Sundsvall. Företaget är ett fristående skaderegleringsföretag som kombinerar internationell erfarenhet med gedigen kunskap om den Svenska försäkringsmarknaden. Kundbasen består huvudsakligen av svenska och internationella försäkringsbolag och captives. HR-funktionen behöver nu stöd under ett föräldravikariat. Söker du en 50 % -tjänst inom HR och letar efter en spännande utmaning där du får vara med och bidra? Då är detta en tjänst för dig!
Om jobbet:
Som HR-generalist kommer du att arbeta brett med chefsstöd samt utveckling av processer och rutiner. Du tillhör ekonomiavdelningen och du rapporterar till Nordiska finanschefen. En stor del av rollen innebär att fortsätta att implementera HR-relaterade aktiviteter och det finns utrymme att fördjupa sig i vissa projekt, exempelvis arbete med jämställdhetsplanen och göra lönekartläggningar.
Rollen är en generalistroll och innefattar bland annat att:
– Supporta chefer i organisationen i frågor om arbetsrätt, rehab-ärenden, rekrytering, exitsamtal mm.
– Hantera den löpande HR-administrationen exempelvis gällande avtal, personalstatistik, rutiner, processer och lönestruktur
– Agera back-up till löneadministration
Möjligheter:
Då HR-rollen är under ständig utveckling passar detta den som brinner för HR-frågor och tycker om att vara med i förändringsarbete. Du kommer till ett företag med drivna och trevliga människor där utveckling och flexibilitet står i fokus. Stämningen är positiv, tempofylld och ambitiös.
Krav:
Vi söker dig som är lugn, metodisk och prestigelös. Du har lätt för att snabbt skapa dig en överblick och för att ta tag i aktuella frågor på ett effektivt och korrekt sätt. Att fatta beslut och självständigt prioritera ditt arbete kommer naturligt för dig och du trivs i en konsultativ roll där du får bidra med din expertis. För att vara framgångsrik i rollen behöver du ha minst 2-3 års erfarenhet av brett HR-arbete. Du har en kandidatexamen eller motsvarande inom personal, ekonomi eller likvärdigt område. Då rollen är ett föräldravikariat ser vi att du har som ambition att vara tillgänglig under hela perioden.
Arbetstider, tillträde och omfattning:
Tjänsten syftar till att täcka upp för en föräldraledighet och är en visstidsanställning med start i början av sommaren 2015 som beräknas pågå till augusti 2016. Uppdraget är på deltid 50 %, och upplägget är flexibelt vilket innebär att du kan själv styra din tid i stor utsträckning. Du anställs av Hero och arbetar ute hos vår kund.
Hur söker du?
Skicka in din ansökan genom att klicka på ”ansök” nedan.
Har du frågor besvaras dessa av rekryteringsansvarig Karolina Hedenström på telefon 08-684 252 32.
Kontaktpersoner på detta företaget
Konsultchef Daniel Engblom
08-684 25 230
Konsultchef Poria Mehdizadegan
08-400 25 247
Daniel Engblom
08-400 25 860
Rekryterare Viktoria Berg
08-400 25 860
Konsultchef Ninwa Youssef
08-400 25 860
Konsultchef Poria Mehdizadegan
08-400 25 247
Konsultchef Daniel Engblom
08-684 25 230
Konsultchef Ninwa Youssef
08-400 25 860
Konsultchef Ninwa Youssef
08-400 25 247
Daniel Engblom
08-684 25 230