HR-generalist till JKL

Arbetsbeskrivning

Kekst CNC är ett globalt konsultbolag som arbetar med strategisk kommunikation för företag och organisationer. Bolaget består idag av över 250 erfarna medarbetare som stöttar kunder från JKLs 12 kontor i New York, London, München, Berlin, Frankfurt, Bryssel, Tokyo, Seoul, Hong Kong, Dubai, Abu Dhabi och Stockholm.

I de nordiska länderna opererar Kekst CNC under varumärket JKL. JKL grundades redan 1985 och under 2017 blev JKL en del av kekst CNC. Läs mer om JKL via www.JKL.se.


Söker du efter en bred och utmanande HR-roll där du får stora möjligheter till att arbeta med frihet under ansvar? Känner du dig trygg i din HR-kompetens och redo för att självständigt driva arbetet och processerna framåt? Då kan rollen som HR-generalist hos JKL vara nästa utmaning för dig!

 
Nu söker vi en HR-generalist till JKL för en bred och utmanande roll mitt i centrala Stockholm. Hos JKL utgör du en del av det globala teamet där ditt ansvarsområde är Stockholmskontoret och de kompletta processerna för deras 40 medarbetare. Det innebär allt ifrån löpande arbetsrätt, onbording, utveckling, kompensationsfrågor, rekrytering, rehabilitering och offbording. Utöver detta ansvarar du för att implementera globala initiativ på lokal nivå där du kommer att se över vad som behöver korrigeras för att matcha svensk standard.

I rollen kommer du att arbeta med stor frihet under ansvar och rapportera till Global Head of HR i Tyskland. Ni kommer att ha regelbundna möten men även ses fysiskt. Därav kan kortare resor förekomma på kvartalsbasis.


Under året kommer du även att ansvara för:




• Implementering av nytt HR-system
• Förbereda medarbetarsamtal och stötta chefer vid behov
• Lönerevision och förbereda dokument inför lönekörningar löpande


 
Tjänsten är ett föräldravikariat under 12 månader och processen i sin helhet hanteras av Novare Professionals. Det är därför JKLs önskemål att alla frågor kring processen mailas direkt till Novare via Anna.Liljegren@novare.se


VEM SÖKER VI?

Här söker vi dig som har en professionell framtoning och en social smidighet med god kommunikativ förmåga. Då rollen är relativt självständig i ett globalt team så söker vi dig som identifierar dig själv som proaktiv, driven och framåt.
 

VAD KRÄVS?

Relevant eftergymnasial utbildning

Minst tre års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter

Flytande kunskaper i Svenska och Engelska

Goda kunskaper i MS Excel och MS Powerpoint

 
Vi ser det som meriterande om du tidigare har arbetat i konsultbranschen. Har du dessutom erfarenhet från mindre internationella bolag så kommer du snabbt att kunna sätta dig in i rollen.
 

ÖVRIG INFORMATION

Start: Februari 2019

Placering: Stockholm

Uppdragslängd: 12 månader, konsultuppdrag via Novare

Arbetsgivare: Novare Professionals


Det här är en utmärkt möjlighet till att få bli en del av ett modernt och professionellt företag med goda möjligheter till att få ta stort eget ansvar! Låter det intressant? Ansök då redan idag – allt vi behöver är att du bifogar ditt CV via annonsen. Notera att urval sker löpande.

Vi ser fram emot din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Talent Manager Anna Liljegren

Talent Manager Anna Liljegren
0735148095
Talent Manager Anna Liljegren
0046735148095
Rekryterare Joakim Groth

Talent Manager Anna Liljegren
0046764291803
Rekryterare Joakim Groth
0735148095

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Novare Professionals Stockholm
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast
  • Heltid Visstid
  • Publicerat: 17 december 2018

Besöksadress

Blasieholmsgatan 4B
None

Postadress

Blasieholmsgatan 4B
Stockholm, 11148

Liknande jobb


3 maj 2024