HR-generalist till PR Vård

Arbetsbeskrivning

Personalekonomi, arbetsmiljö och konkurrensfördelar.

Inser du hur din gedigna HR-kompetens ska integreras med våra affärsmål - då kan du vara rätt person för oss.

På PR Vård är det nära till besluten. Har du en bra idé är det stor chans att de blir verklighet redan nästa dag. PR Vård förstärker sin ledningsgrupp med en ny funktion och söker en erfaren HR-generalist

Rollen som HR-generalist

Att förstå och koppla företagets affär till personalfrågorna kommer att vara din ledstjärna. Vad är vi bra på? Vilka är våra utmaningar? Vilken är vår nyckelkompetens? Vilka är våra konkurrenter? Hur fortsätter vi att vara en attraktiv arbetsgivare på en glödhet arbetsmarknad?

Du arbetar koncernövergripande och tillhör den strategiska ledningsgruppen som består av VD, verksamhetschef, ekonomichef, affärsansvarig, kvalitetschef och projektledare. Du jobbar nära VD som också är den du rapporterar till. I din roll som HR-generalist agerar du chefsstöd och stöttar våra enheter i hela spannet av HR-frågor. Tyngdpunkten ligger på dagliga operativa frågor såsom rekrytering, arbetsmiljöfrågor, rehabilitering, löne- och avtalsfrågor men du kommer även arbeta med långsiktiga strategiska frågor för att HR-frågorna ska bidra till företagets övergripande affär.

PR Vård verkar som vårdgivare inom hemsjukvård och omsorg, framförallt på kvällar, helger och nätter. På vår Barnmottagning välkomnar vi barn och ungdomar upp till 17 år på dagtid.

De anställda på PR Vård är i stor utsträckning vårdutbildade, många jobbar deltid samt på jourtid. Våra huvudkontor finns i Liljeholmen (där du utgår ifrån). På Södermalm, i Farsta, Täby, Södertälje, Vårby Gård och Nynäshamn ligger våra verksamheter vilket gör att du kommer jobba en hel del ute på dessa platser.

Din profil

Du har en akademisk examen med inriktningen personalvetare eller motsvarande. Du vill jobba affärsdrivet och värdeskapande med HR. Vi vill att du har minst tre års erfarenhet av att självständigt driva frågor och ge stöd till chefer inom hela HR-området. Du har förmåga att kommunicera på ett tydligt och förtroendegivande sätt.

Du har flerårig erfarenhet av att självständigt utveckla processer och rutiner. Att vara bollplank och stöd åt chefer och personalsamordnare ska vara något som faller naturligt för dig. Du har hög integritet och har lätt för att samarbeta. Du har förmågan att skapa förtroendefulla relationer och är prestigelös i ditt sätt att arbeta.

Vi lägger vikt vid dina personliga egenskaper och förmågor.

 

Intervjuer kommer att ske löpande, vilket innebär att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdagen.

PR Vård erbjuder en anställning i ett familjeägt vårdföretag där det är nära till besluten. Dessutom erbjuder vi

- Kollektivavtal
- Tjänstepension
- Försäkringar
- Karriär och utveckling
- Kompetensutveckling
- Friskvårdsbidrag
- Personalaktiviteter

 

Tjänsten är en tillsvidareanställning och vi tillämpar 6 månaders provanställning.

PR Vård strävar efter mångfald. Vi värdesätter de kvalitéer som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Vi har kollektivavtal med Vårdförbundet och Kommunal.

Om oss

PR Vård är ett familjeägt företag inom vårdsektorn. Våra uppdragsgivare finns inom offentlig och privat vård. Vi står för ansvar, engagemang och kvalitet.

Kontaktpersoner på detta företaget

Catarina Grute
0840901290
Elisabeth Bley Arvidsson
0840901200
Sebastian Pettersson, Personalsamordnare.
08-409 012 06
Karolina Nielsen
08-409 010 05

Sammanfattning

  • Arbetsplats: PR Vård Administration
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • 100%. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning
  • Publicerat: 12 januari 2018

Besöksadress

Munkforsplan 37, 7 tr
None

Postadress

Munkforsplan 37, 7 tr
Farsta, 12347

Liknande jobb


3 maj 2024