HR-generalist till Uppsala

HR-generalist till Uppsala

Arbetsbeskrivning

Har du tidigare arbetat med brett HR arbete och nu är redo för en ny utmaning? Då har du kommit rätt!

Om uppdraget

Vi söker en HR- generalist för ett konsultuppdrag till en kund i Uppsala som är verksam inom den kommunala sektorn.
Uppdraget startar snarast enligt överenskommelse och ska sedan pågå i 6 månader.
Omfattningen är 100%.

Kundens HR funktion arbetar brett inom hela HR-området och ger ett verksamhetsnära
stöd till chefer inom alla HR-frågor som exempelvis rekrytering, arbetsmiljö/rehab, personalärenden, löneöversyn, medarbetarutveckling, tolkning av lagar/kollektivavtal, mm.
HR-funktion består idag av en HR-generalist, som organisatoriskt tillhör staben och
rapporterar till VD.

Dina arbetsuppgifter

Du kommer att ha ett omväxlande arbete då du kommer att stötta upp i alla olika delar av HR-arbetet. I arbetet ingår även ansvar för att utveckla HR-processer och ta fram rutiner och riktlinjer, bidra med HR-kompetens i olika utvecklingsfrågor, genomföra fackliga förhandlingar, mm.
Exempel på förekommande arbetsuppgifter är;

- Rekrytering

- Ge konsultativt stöd åt chefer i HR-frågor

- Administration kring anställningar

- Genomföra lönekartläggning

Arbetet utförs både självständigt och i nära samarbete med befintlig HR-generalist.



Dina kvalifikationer

- Universitets/högskoleutbildning som personalvetare, beteendevetare eller likvärdigt.

- Kunskap om och erfarenhet av arbete med arbetsrättsliga frågor.

- Minst tre års erfarenhet av brett HR-arbete.

- Har haft egna ansvarsområden inom HR, inte enbart stöttat andra i exempelvis en administratörs- eller assistent-roll.

- Vana av att stötta chefer i HR-frågor

- Meriterande med erfarenhet inom offentlig sektor eller fastighetsbranschen.

Som person ser vi att du är samarbetsinriktad och är van vid att arbeta självständigt och kan göra egna prioriteringar. Du har en kommunikativ förmåga och kan hantera känslig information på ett professionellt sätt. Vidare ser vi att du har en lösningsorienterad inställning; "om vi inte vet svaret på en fråga så tar vi reda på det".

Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 8 september.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Jaqueline Shafig, jaqueline.shafig@bemannia.se

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 0771-84 53 00.

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Kontaktpersoner på detta företaget

Annahita Yassarati

Kristina Fransson

Alexandra Lindholm

Linda Solini

Malin Strandberg

Lisa Målberg

David Målsäter

Madeleine Fransson
08 – 122 00 450
Antonia Rodhe

Erika Hansson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bemannia
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 september 2023
  • Ansök senast: 8 september 2023

Besöksadress

Sveavägen 155, Stockholm
None

Postadress

Sveavägen 155
Stockholm, 11346

Liknande jobb


Avtalsspecialist

Avtalsspecialist

26 april 2024

26 april 2024

HR-generalist

HR-generalist

26 april 2024

HR Business Partner för långsiktigt uppdrag

HR Business Partner för långsiktigt uppdrag

26 april 2024