HR-generalist/administratör

HR-generalist/administratör

Arbetsbeskrivning

PEPT Oy Ab är ett familjeföretag som verkat i snart 30 år. Vi är ett av Nordens största företag som erbjuder lösningar för såväl isolering som byggställningar.
Till kunderna levererar vi kompletta ställningslösningar inklusive montering och nedmontering, säkerhetsbelysning, underhåll, isolering och plåtarbeten. Vi har genom åren haft långvarigt samarbete med otaliga företag inom industrin, gruvbranschen och husteknik. Företagets styrka ligger i yrkesskickligheten och en tjänstvillig personal, leveranssäkerhet, arbetssäkerhet, uppföljningssystem samt en kontinuerlig utveckling av verksamheten.
PEPT Oy Ab Filial är en filial av moderbolaget PEPT Oy Ab och har huvudkontor i Skelleftehamn, samt platskontor i Piteå och Umeå. Vi är per dags datum verksamma i Skellefteå, Piteå, Umeå, Luleå och Finland.

I takt med att PEPT expanderar söker vi nu en HR-generalist/administratör på heltid till vårt kontor i Sävenäs, Skelleftehamn. Som HR-generalist och administratör hos oss kommer du att arbeta brett över hela HR-området med all personal i Sverige, med nära samarbete med vår HR-avdelning i Finland och samarbetspartners. Dina arbetsuppgifter innebär förutom dagliga operativa personalfrågor även mer långsiktiga uppgifter inom rekrytering, samordning av bemanning av egen personal och underentreprenörer, personalstatistik, -dokumentation och -rapportering samt ytterligare administrativa uppgifter.

Vi söker dig med god erfarenhet av arbete inom HR och administrativa arbetsuppgifter, har du i tillägg eftergymnasial utbildning inom HR är det meriterande. Kommer din erfarenhet av personalfrågor och/eller administration från bygg- och/eller industribranschen är det också meriterande. Vi ser gärna att du har god erfarenhet av arbetsrätt, arbetsmiljö, lönebildning och kollektivavtal. Har du facklig vana är det ett plus. Du får gärna ha grundläggande färdigheter i företagsekonomi och ekonomisystem. Du pratar och skriver flytande svenska och engelska, färdigheter i finska och/eller polska är ett stort plus. Arbetet innebär periodvis resande mellan våra kontor, så du bör ha körkort B och tillgång till egen bil.

Som person önskar vi att du är lösningsorienterad och självgående, och besitter god förmåga att samarbeta med dina chefer och övriga medarbetare. Vi önskar att du med hjälp av referenser kan uppvisa hög arbetsmoral, god tidshållning och närvaro på dina tidigare arbetsplatser.

Hos oss på PEPT får du möjligheter att utvecklas i ett expanderande företag som satsar på kontinuerlig utveckling, hög kvalitet och service. Du får möjligheten att arbeta under stort eget ansvar och bidra med fortsatt gott samarbete med våra kunder.

Denna tjänst är helt ny och kommer att utarbetas i samråd.

Intervjuer sker löpande, så välkommen med ditt CV och personliga brev redan idag till Martin Saadio på martin.saadio@pept.se. Tillträdesdag enligt överenskommelse.

Ett utdrag ur belastningsregistret kommer att begäras på samtliga kandidater som kallas till intervju.

För eventuella frågor om tjänsten, kontakta landschef Martin Saadio på telefonnummer +46 70 676 19 50.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Pept Oy AB Filial PITEÅ
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 januari 2021
  • Ansök senast: 30 mars 2021

Postadress

oktanvägen 8
PITEÅ, 94138

Liknande jobb


HR administratör

HR administratör

20 april 2021

20 april 2021

20 april 2021

Consultant Assistant

Consultant Assistant

20 april 2021