HR-Generalist/Adminstratör till Sanofi Aventis i Stockholm

Arbetsbeskrivning

Arbetar du inom HR och har 2-3 års arbetslivserfarenhet? Vill du bli en del av ett av världens största läkemedlsbolag och få möjlighet att arbeta i en bred HR-roll? Då är det här möjligheten för dig!

På uppdrag av vår kund Sanofi Aventis söker vi nu en HR-Generalist/Adminstratör ett konsultuppdrag där du blir anställd som konsult via TEMP-TEAM. Du kommer at bli en del av ett kompetent och trevligt team om 3 kollegor där du kommer att arbeta brett inom HR-området. Positionen är belägen på det svenska huvudkontoret i Stockholm, är på heltid och skall tillsättas omedelbart så skicka gärna din ansökan redan idag. För rätt kandidat finns eventuellt möjlighet till anställning hos Sanofi.


Företagspresentation
Sanofi is a global healthcare leader focused on patients' needs, engaged in the research, development, manufacturing and marketing of therapeutic solutions focused on patients’ needs. Sanofi has core strengths in diabetes solutions, human vaccines, innovative drugs, consumer healthcare, emerging markets and Sanofi Genzyme.

Tjänstebeskrivning
I rollen som HR-Generalist/Adminstratör arbetar du med- och supporterar i hela anstälningskedjans livscykel såsom: omboarding, förmåner, payroll, underhåll av HR-databaser, hantering av anställningsfrågor med flera. Vidare ingår följande arbetsuppgifter i din roll som HR-Officer;

• Administration och underhåll av anställningsregister, förmåner, anställning, ersättning
• Utföra aktiviteter i HR-informationssystemet, till exempel att säkerställa datakvalitet och aktuella datauppdateringar som extraherar och konsoliderar data på begäran
• Förberedelse av löneuppgifter för behandling av extern lönleverantör och betalning av extern lönleverantör,
• Hantering av anställningsavtal, Onboarding, introduktion till företagspolicyer och HR-verktyg, förmånsadministration, utbildning till relevanta HR-verktyg och off-boarding
• Underhålla och uppdatera skriftliga rutiner och processer inom HR-specifikt område
• Upprätthållande av HR-informationssidan på MySanofi och hantering av anställdas data i resebokningsverktyget
• Anmäl anställdas förfrågningar relaterade till Human Resource administration
• Stödja och samråda med chefer i HR-administration
• Faktura- och posthantering samt viss hantering av bilflotta
• HSE-koordinator, projektledare för alla HSE-projekt, ledamot av arbetsmiljöutskott.


Kvalifikationer
Vi tror att rätt person för tjänsten har följande kvalifikationer;

• Relevant eftergymnasial utbildning inom området HR
• Företrädesvis minst 2-3 års kvalificerad arbetserfarenhet inom HR
• Erfarenhet i administration av HR-databaser- och verktyg samt hantering av löneprocesser.
• Flytande i svenska, muntligt och skriftligt. Mycket goda språkkunskaper i engelska.


Egenskaper
Som person har du en positiv inställning, är pålitlig och värdesätter lagarbete. Du är lättlärd med förmåga att snabbt anpassa dig. Vidare har du en känsla för detaljer- och siffror samt är bra på att prioritera.


Ansökan
Intresserad? Skicka då gärna din ansökan så snart som möjligt för att öka din chans att komma med i urvalet. Ansökningarna kommer att utvärderas fortlöpande. Om du har några frågor eller behöver mer information, tveka inte att kontakta Daniel Hilvardén eller Cindy Hultman på TEMP-TEAM Sverige AB, 040-611 07 70

Vi ser fram emot din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Christian Lindström

Daniel Hilvardén

Johanna Herrlander

Daniel Hilvardén
040-611 07 70
Daniel Hilvardén
040-611 07 68
Gunde Algebäck

Sanny Malmberg
040-611 07 61
Eva Engelbertsen
031-632078
Johanna Herrlander
0406110765
Eva Engelbertsen

Sammanfattning

  • Arbetsplats: TEMP-TEAM Sverige AB Göteborg
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Visstid, mer än 6 månader
  • Publicerat: 2 oktober 2017

Besöksadress

Nordstadstorget 6, Göteborg
None

Postadress

Nordstadstorget 6
Göteborg, 41105

Liknande jobb


HR- konsult till HR- enheten

HR- konsult till HR- enheten

29 augusti 2023

HR-ADMINISTRATÖR

28 augusti 2023