HR-handläggare

Arbetsbeskrivning

Hr-handläggare

Polismyndigheten i Örebro län täcker 12 kommuner med drygt 275.000 invånare, och hos oss arbetar ca 700 medarbetare. Myndigheten är en väl fungerande polismyndighet med goda resultat och en ekonomi i balans. Vi värnar om god personalpolitik och arbetsmiljö, vilket utgör viktiga grunder för vår polisverksamhet.

Effektivitet, engagemang och tillgänglighet är den värdegrund vi utgår ifrån i allt arbete, liksom strävan efter mångfald och likabehandling inom alla områden.

Från den 1 januari år 2015 kommer Polismyndigheten i Örebro län att upphöra och övergång av verksamheten kommer ske till en ny nationell polisorganisation. Polisen står inför att vidareutveckla personalpolitiken så att den i högre grad möter verksamhetens krav.

Myndighetens hr-enhet består av ett antal medarbetare och leds av myndighetens hr-chef. Utöver chef består enheten av en biträdande hr-chef, hr-strateg, hr-konsulter samt hr-handläggare.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Inom enheten kommer samtliga arbetsuppgifter vara av såväl handläggande som administrativ karaktär. HR-enhetens huvuduppgift är att stödja kärnverksamheten. Inom din anställning kommer du svara för att operativt handlägga hr-frågor och ge administrativt stöd inom bl.a. jämställdhet och likabehandling, rekrytering, kompetensutveckling, arbetsmiljö och lönebildning.

Kvalifikationer
- Du ska ha dokumenterad erfarenhet av handläggning. Du har god vana från att arbeta i Office-paketet.
- Du ska ha gymnasiekompetens och vidareutbildning inom administration och/eller handläggning.

Meriterande
- Erfarenhet av arbete med jämställdhets- och likabehandlingsfrågor
- Personalvetarexamen eller annan utbildning som av arbetsgivaren bedöms likvärdig.
- Arbete inom offentlig förvaltning.

Du kan självständigt strukturera, planera och organisera arbetet för att visa resultat. Du hanterar komplexa situationer som kräver prioriterad handläggning. Du har också god förmåga att anpassa dig till olika förutsättningar i din uppgift att ge support till andra. Du har hög personlig mognad med god analytisk förmåga. Du måste kunna bygga och upprätthålla goda relationer, kunna samarbeta väl och inse betydelsen av en väl fungerande kommunikation.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper såsom beslutsförmåga, självständighet, kreativitet, lyhördhet, förmåga till nytänkande och analys. Vidare är det viktigt att din personliga profil passar ihop med arbetsgruppens och myndighetens värdegrund.

Säkerhetsprövning
Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen genomförs före anställning. Vid upprättande av sökandeförteckning kommer dina personuppgifter att registreras. Genom din ansökan godkänner du denna registrering. Funktionen är säkerhetsklassad.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Polismyndigheten i Örebro län
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Lönesättningen är individuell.
  • En allmän visstidsanställning dock längst till och med 31 december 2014, 100 %.
  • Publicerat: 22 augusti 2013

Besöksadress

Järnvägsgatan 1 C
None

Postadress

Box 1804
ÖREBRO, 70118

Liknande jobb


HR- konsult till HR- enheten

HR- konsult till HR- enheten

29 augusti 2023

HR-ADMINISTRATÖR

28 augusti 2023