HR-konsult

Arbetsbeskrivning

Stadskontoret är kommunstyrelsens tjänstemannaorganisation. Det innbär både en styrande och samordnande roll samt en serviceroll i förhållande till kommunens övriga förvaltningar. ARBETSUPPGIFTER Stadskontorets administrativa avdelning söker HR-konsult. Service och konsultativt stöd till förvaltningens chefer i personalfrågor. Aktivt delta i utvecklingsarbete avseende förvaltningens interna HR-arbete. KVALIFIKATIONER Examen från högskolan med inriktning mot personalfrågor. Dokumenterade kunskaper i arbetsrätt. Goda kunskaper i Microsoft Office. Erfarenhet av självständigt arbete som stöd i HR-frågor till chefer/arbetsledare, gärna från kommunal verksamhet. Erfarenhet av arbete i personalsystem. Arbetet kräver att du har lätt för att samarbeta, ta egna initiativ och har en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift samt att du är noggrann och strukturerad i din arbetsmetodik.

Sammanfattning

Liknande jobb

Bemanningsansvarig, Adecco Industri & Logistik

20 augusti 2010

Jobbcoach

21 april 2010

Rehabiliteringscoach

21 april 2010

HR-konsult

HR-konsult

21 januari 2021