HR-Konsult

Arbetsbeskrivning

Aneby kommun har organiserat all verksamhet i en förvaltning under Kommunstyrelsen. Förvaltningen har en central personal-och ekonomienhet som organisatoriskt finns i Kommunservice-avdelningen tillsammans med Beslutsstödsenheten, Driftenheten, Teknisk enhet och Arbetsmarknadsenheten. Vi arbetar med ständiga förbättringar t ex genom utveckling av processer, stöd och ledningssystem. Sedan våren 2010 har Aneby kommun tillsammans med fyra andra höglandskommuner installerat ett gemensamt HR-system. En gemensam systemorganisation samt nätverk för HR-specialister är under uppbyggnad. Ditt ansvarsområde som HR-konsult kommer att vara brett och omfatta arbetsrättsliga och personalekonomiska frågor. Du arbetar med stöd till organisationens chefer och anställda. Du är vår specialist på HR-systemet och processer som systemet stödjer. Du arbetar kontinuerligt tillsammans med de andra höglands- kommunernas systemutvecklare med att förbättra och vidareut- veckla systemet. Vi söker Dig som är engagerad, strukturerad och pigg på ut- veckling. Du har ett positivt och resultatorienterat förhållningssätt och du gillar att arbeta konsultativt. För att lyckas tror vi att Du har en akademisk examen som personalvetare eller motsvarande, gärna erfarenhet från HR-system, goda kunskaper i Word och Excel, god förmåga att uttrycka sig på svenska i tal och skrift, förmåga att på ett peda- gogiskt sätt kommunicera frågor kring personalområdet. Er- farenhet från arbete i offentlig förvaltning är meriterande.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Aneby Kommun
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 25 augusti 2010
  • Ansök senast: 20 september 2010

Liknande jobb


HR- konsult till HR- enheten

HR- konsult till HR- enheten

29 augusti 2023

HR-ADMINISTRATÖR

28 augusti 2023