HR-Konsult

Arbetsbeskrivning

Polismyndigheten i Jönköpings län söker en HR-konsult för tillsvidareanställning till personalenheten med placering i Jönköping (Dnr A- 713-490/10 ).Sista ansökningsdag är fredagen den 12 februari. Om myndigheten Vid Polismyndigheten i Jönköpings län arbetar omkring 700 personer.Cirka 500 av dessa är poliser och övriga är civilanställda.Tillsammans arbetar vi för ett tryggare län.Läs mer om vår organisation och verksamhet på www.polisen.se/jonkoping Arbetsuppgifter Som HR-konsult tillhör du myndighetens personalenhet, där vi bland annat arbetar med mångfalds- och arbetsmiljöfrågor samt förhandlings- och samverkansfrågor inom HR-området.Du kommer även att vara delaktig i arbetet med myndighetens kompetensutveckling och rekrytering.En viktig uppgift i rollen som HR-konsult är att vara ett stöd för ansvariga chefer inom myndigheten när det gäller HR-frågor, samt att strategiskt driva och utveckla myndighetens framtida personalfrågor.Kvalifikationer Vi söker dig som har akademisk examen inom personal- och arbetslivsfrågor eller motsvarande.Du är van att visa resultat och har förmåga att samordna och utveckla personalfrågor.Du har dessutom goda kunskaper i Office-paketet samt lätt för att uttrycka dig i tal och skrift.Vi ser också att du har förhandlingsvana samt god kunskap inom arbetsrätt.Erfarenhet av förändringsarbete samt arbetslivserfarenhet inom HR området är meriterande.Erfarenhet från statlig eller annan offentlig verksamhet är meriterande men inte ett krav. Egenskaper Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet, bland annat att du är flexibel, ansvarskännande, positiv och har förmåga att arbeta i grupp.Vidare ska du vara serviceinriktad och kunna hantera arbetstoppar.Din personlighet präglas av ett konsultativt och strategiskt förhållningssätt när det gäller HR-frågor.Du kommer att samverka såväl internt som externt med exempelvis ledning och chefer på myndigheten, Rikspolisstyrelsen, samt fackliga organisationer, vilket kräver att du har mycket god förmåga att kommunicera och informera.Du ska dessutom vara drivande och modig. Övrigt Vi eftersträvar mångfald där våra medarbetares bakgrund, erfarenhet, kunskap och personlighet tas tillvara och berikar verksamheten.Vi arbetar utifrån en nationellt framtagen värdegrund.Denna kan du läsa mer om på vår hemsida.Polismyndigheten i Jönköpings län tillämpar 6 månaders provanställningar på alla tillsvidareanställningar.Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen genomförs före anställning.Det finns författningsenliga krav på svenskt medborgarskap.Vi tar även emot ansökningar per post till: Polismyndigheten i Jönköpings län, Diariet, Box 618, 551 18 Jönköping, ange då din e-post adress.Din ansökan ska innehålla en kort beskrivning av dig själv, varför du söker utlyst funktion, dina ambitioner och förväntningar på funktionen samt vad du kan tillföra verksamheten.Märk ansökan med diarienummer Dnr A- 713-490/10.

Kontaktpersoner på detta företaget

stf Gruppchef Patrik Nilsson
010-566 78 33
ST inom Polisväsendet Staffan Eskilsson
070-5810873
Saco Tevfik Altonchi
010-566 75 15
vik. sektionschef Peter Åberg
010-5686312 070-5850776
vik bitr sektionschef Therese Hildorsson
010-56 863 03 0730-861420
Polisförbundet Hanna Englén
010-5667864
ST inom Polisväsendet Marie Ljungberg
076-7981979
Saco Tevfik Altonchi
010-5667515
Polisförbundet Hanna Englén
010-56 678 64
ST Staffan Eskilsson
070-5810873

Sammanfattning

Besöksadress

Vallgatan 3-5
None

Postadress

None
JÖNKÖPING, 55118

Liknande jobb


HR- konsult till HR- enheten

HR- konsult till HR- enheten

29 augusti 2023

HR-ADMINISTRATÖR

28 augusti 2023