HR-konsult

Arbetsbeskrivning

-
HR ICA Sveriges uppdrag är att driva en modern och effektiv HR organisation som bidrar till ICAs affärsmål. Vårt mål är att ge förutsättningar för ett tryggt och professionellt ledarskap. Funktionen består av c:a 45 medarbetare spridda på ett antal orter i landet

I rollen som HR-konsult ingår att säkerställa att ICA arbetar i enlighet med gällande arbetsrättsliga lagar, avtal och arbetsmiljöregler samt ICAs policys och riktlinjer. Rollen innebär också att du stödjer, utmanar och inspirerar cheferna så att de tillsammans med sina team kan utföra sin del av ICA:s affär så effektivt och framgångsrikt som möjligt. Din uppgift blir att på ett konsultativt sätt bistå chefer och grupper med din kompetens inom HR-området.

I uppgifterna inom HR Support ingår att upprätta anställningsavtal och övrig dokumentation som förekommer vid nyanställning, förändring och avslut. Du kommer även att arbeta med administration i samband med rekrytering, introduktion av nyanställda samt vissa lokala aktiviteter som förekommer på de olika enheterna. HR Support fungerar även som HR support mot chefer/medarbetare och besvarar enklare frågor runt anställning, arbetsrätt samt lagar och avtal



Uppdragsgivare: ICA

Ort: Borlänge

Omfattning: Heltid

Sista ansökningsdag: 25 maj 2014

För information: Rekryteringskonsult Martin Ogemar 0722-37 21 70, Teamchef HR Jesper Bresell 0303-573 67, Unionen Daniel Wigh 010-422 19 81

Kvalifikationer:
Vi söker dig med högskoleutbildning med inriktning mot HR. Du har erfarenhet av HR arbete vilket innebär kunskap och erfarenhet i grundläggande arbetsuppgifter såsom: arbetsrätt, arbetsmiljö, rekrytering, facklig samverkan, lön & belöning samt förändringsarbete. Önskvärt är att du har erfarenhet från personaladministrativa uppgifter. Rollen innehåller en stor bredd av arbetsuppgifter och därför är det viktigt att du är prestigelös och flexibel. Du trivs i en arbetssituation där du fångar uppdrag varefter behov uppstår, ibland med kort framförhållning och där vardagen inte går att planera i alla delar. Du är noggrann, strukturerad och tycker att det är kul att hantera administrativa uppgifter. Du är en utåtriktad och lyhörd person som har lätt att skapa förtroende och uppskattar många dagliga kontakter med både chefer, medarbetare och kollegor. .

Organisations-/företagsbeskrivning:
Med 2 400 egna och handlarägda butiker på fem geografiska marknader är ICA Gruppen är ett av Nordens ledande detaljhandelsföretag där dagligvaror utgör kärnan i verksamheten. Huvuduppdraget för ICA Gruppen är vidareutveckling av ICA och ICA-relaterade verksamheter. I grunden handlar det om att nyttja samverkan i kombination med lokal anpassning. Så nära våra kunder som möjligt. Och med en tydlig vision - att göra varje dag lite enklare.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: ICA Sverige AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 12 maj 2014

Postadress

Truckgatan 15
KUNGÄLV, 44280

Liknande jobb


29 november 2021

HR Business Partner

26 november 2021