HR-konsult

HR-konsult

Arbetsbeskrivning

Som medarbetare i Vännäs kommun spelar du en viktig roll och gör skillnad för medborgarna. Med värdeorden nytänkande, välkomnande och livfullt som grund bygger vi välfärden tillsammans. Välkommen med din ansökan!




Beskrivning
Välkommen till oss om du vill göra skillnad i ett spännande uppdrag som HR-konsult i en växande och utvecklingsinriktad kommun.

Avdelningen har i uppdrag att vara ett stöd till våra chefer och medarbetare inom alla de områden som en HR-avdelning brukar arbeta med; löne- och systemfrågor, arbetsmiljö, rehabilitering, arbetsrätt samt medarbetar- och ledarskap. Det vi levererar gör vi med bra service, gott bemötande och hög kvalitet. Det vi söker nu är någon med erfarenheter av och intresse för att utveckla HR- och lönearbetet med stöd av digitalisering. Vi välkomnar dig som den sjunde medlemmen i vårt glada gäng som leds av vår HR-chef.

Arbetsuppgifter
Som HR-konsult fungerar du som ett stöd till framför allt våra chefer, inom HR-området generellt och med särskilt fokus på utvecklingsfrågor inom avdelningen, men även övergripande i kommunen. Du arbetar bland annat med att driva olika utvecklingsprojekt inom, och ta ansvar för processerna kring, lönebildning, kommunikation och information inom HR-området via vår kunskapsbank, som du också är systemförvaltare för. Du kommer ingå i flera av kommunens utvecklingsgrupper, bland annat inom områdena digitalisering, informationssäkerhet och e-arkiv där du förväntas driva frågorna utifrån ett HR-perspektiv. Under det närmaste året kommer ett viktigt uppdrag vara att driva införandet av nytt systemstöd för arbete med arbetsvärdering, lönekartläggning och övriga delar inom lönebildning.

Du förväntas utöver detta att också arbeta med alla de övergripande frågor som kan passera en HR-avdelning, med gott stöd av övriga medarbetare på avdelningen.

I din anställning erbjuds du friskvårdsförmåner, flexibla arbetstider och viss möjlighet att arbeta hemifrån.

Kvalifikationer
- Du har examen från Personalvetarprogrammet eller annan relevant högskoleutbildning som bedöms likvärdig.
- Du har flerårig erfarenhet av strategiskt och operativt HR-arbete och det är önskvärt att du har erfarenhet från offentlig förvaltning.
- Goda kunskaper om och erfarenheter av arbete med lönebildning.
- Du har vana av att självständigt driva och utveckla processer och arbetssätt.
- Du är skicklig i att kommunicera i både tal och skrift.  
- Du har erfarenheter av verksamhetsutveckling med stöd av digitalisering.
- Har god teknisk kompetens samt vana av och förståelse för arbete i digitala verksamhetssystem kopplad till HR-området.

Vi söker dig som
- Bygger förtroendefulla relationer och har förmåga att samverka både internt och externt.
- Är strukturerad, noggrann och analytisk med förmåga att se både delar och helhet.

Intervjuer kommer att ske löpande under ansökningstiden.

Kontaktpersoner på detta företaget

Suzi Pergel, HR-chef
0371-810 27
Jeanette Löfgren, HR-konsult
0371-810 40

Sammanfattning

Besöksadress

Gislaveds kommun
None

Postadress

Gislaveds kommun
Gislaved, 33230

Liknande jobb


HR- konsult till HR- enheten

HR- konsult till HR- enheten

29 augusti 2023

HR-ADMINISTRATÖR

28 augusti 2023