HR-konsult

Arbetsbeskrivning

Helsingborg är platsen för skapande och engagemang.
Här finns möjligheterna för dig som vill utveckla och utvecklas.
Helsingborg är staden för dig som vill något.

HR-avdelningen är en del av Stadsledningsförvaltningen vars främsta uppdrag är att ge stöd, service, funktionell styrning och ledning samt vara en kompetent och förutseende samarbetspartner i det stadsgemensamma HR-arbetet.
Vård- och omsorgsförvaltningen ansvarar för service, omvårdnad och vård till stadens äldre och stöd och omsorg till personer med funktionshinder. Vi ger stöd och vård till människor i deras eget hem eller vid äldreboenden eller vid LSS-bostäder av olika karaktär. Hos oss arbetar drygt 2500 ambitiösa och kompetenta medarbetare inom olika yrkesområden.

ARBETSUPPGIFTER
Som HR-konsult ingår du i ett team tillsammans med 4 kolleger. Du är anställd på Stadsledningsförvaltningen men arbetar med Vård- och omsorgsförvaltningen. Vi arbetar i en stimulerande verksamhet där din självständighet, kreativitet och utvecklingsförmåga dagligen utmanas. Du kommer att arbeta konsultativt med att bistå förvaltningens chefer i samtliga HR-relaterade frågor men där du också är en del av en större helhet i staden. I det operativa arbetet skapar du tillsammans med kolleger och chefer goda förutsättningar för verksamheten.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning inom HR-området och med erfarenhet av kvalificerat HR-arbete, gärna från en politiskt styrd organisation. Du har stort engagemang för HR-frågorna och är nyfiken, lyhörd, drivande och resultatinriktad. Du är trygg i din roll och inspireras av att ge råd och stöd till kollegor samt utveckla HR-området. Du har lätt för att skapa kontakter, samarbeta och är en god kommunikatör.
Du har kunskaper och erfarenhet av tillämpning av lagar och avtal, processtyrning, uppdatering och implementering av policys och m.m.
Vi ser gärna att du arbetat både som generalist och specialist.
Du har en utpräglad servicekänsla och har ett genuint intresse av att utveckla HR-frågor tillsammans med chefer och kollegor inom organisationen, ett konsultativt förhållningssätt och du har lätt för att kommunicera, förmåga att se helheter och lätt för att sätta dig in i olika verksamheters behov.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper såsom god samarbetsförmåga, hög integritet samt ett självständigt drivande arbetssätt.
Du bygger snabbt förtroende, du arbetar lösningsfokuserat och uthålligt för att nå uppsatta mål. För att nå målen ser du vikten av att samspela med kollegor för att skapa värde och lyckas i dina uppdrag och möjliggör för dina kollegor lyckas i sina uppdrag.
Du är en lagspelare som motiverar och entusiasmerar dina kollegor samtidigt som du leder dig själv,

ÖVRIGT
Slutligen -- Du måste gilla människor i allmänhet och chefer i synnerhet! Det är i arbetet tillsammans med dem som du kan göra skillnad.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget Aditro Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via Aditro Recruit genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du till Aditro Recruit 0771-704 704.

Kontaktpersoner på detta företaget

Anna Liedholm, chefsjurist
042-104894
Palle Lundberg
042-10 66 00
Cecilia Elmberg
042-10 53 45
Robert Lexeklint
042-10 51 95
Ia Antonsen
042-10 67 63
Jenny Schölin
042-10 67 79
Ingrid Segersten Lindell
042-10 73 21
Sofia Gullberg
042-10 35 11
Kontaktcenterchef Soraya Kabelele-Senya
042-10 53 35
HR-konsult Ulla Persson
042-10 57 87

Sammanfattning

Besöksadress

Järnvägsgatan 14 Helsingborg
None

Postadress

HR-avdelningen
Helsingborg, 25189

Liknande jobb


HR- konsult till HR- enheten

HR- konsult till HR- enheten

29 augusti 2023

HR-ADMINISTRATÖR

28 augusti 2023