HR-konsult, omsorgsförvaltningen

HR-konsult, omsorgsförvaltningen

Arbetsbeskrivning

Omsorgsförvaltningen med cirka 1275 anställda omfattar verksamhetsområdena ordinärt boende, vård- och omsorgsboende och specialenheter samt en handläggarenhet. Utöver ledningsgrupp och linjeorganisation finns stödfunktioner såsom ekonomer och administrativt stöd.
Omsorgsförvaltningen erbjuder meningsfulla och betydelsefulla arbeten. Vår strävan är att vård och omsorg skall bygga på samarbete mellan den enskilde, närstående och medarbetare.
Omsorgsförvaltningens administrativa stöd omfattar allmän administration, HR, personalförsörjningsverksamhet samt personliga ombud. Enheten med ca 20 medarbetare, stödjer förvaltningens arbete, chefer och medarbetare.

Välkommen med Din ansökan!

PERSONALFÖRMÅNER
Vi erbjuder dig bland annat dessa personalförmåner
- semesterväxling
- årsarbetstid
- friskvård till förmånligt pris
- hälsofrämjande aktiviteter
- extra semesterdagar när du fyller 40 och 50 år
- personal- och fritidsföreningen Pulsen

ARBETSUPPGIFTER
I din roll som HR-konsult får du ett brett och omfattande uppdrag. Du kommer att arbeta verksamhetsnära och tillhandahålla professionellt stöd och sakkunnig rådgivning i strategiska och operativa personalfrågor till förvaltningens chefer.
Du kommer att arbeta med många olika frågor inom HR-området, t ex inom områden som arbetsmiljö, arbetsrätt, rehabilitering, rekrytering, samverkan, chefs- och ledarskap, lönebildning, kompetensförsörjning, arbetsgivarvarumärke, jämställdhets- och mångfaldsfrågor.

Du medverkar i utveckling och utbildning inom HR-området för att skapa goda förutsättningar för chefer att ta sitt arbetsgivaransvar. Arbetet erbjuder en stor variation av arbetsuppgifter och goda möjligheter att själv planera arbetets upplägg.
Du kommer även att samverka med andra förvaltningar samt myndigheter/organisationer bland annat i syfte att stärka förvaltningens framtida personalförsörjning.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har examen från personalvetarprogrammet eller annan utbildning som vi bedömer är likvärdig. Du har några års erfarenhet av och kompetens i ett verksamhetsnära chefsstöd och ett intresse för att jobba med kompetensförsörjning. Vi ser gärna att du har erfarenhet från offentlig sektor och det är meriterande om du har erfarenhet från kommunal verksamhet och dess avtalsområden.
Du kan arbeta självständigt med ett analytiskt och strategiskt tänkande och har god organisatorisk förmåga. Du är ansvarstagande, handlingskraftig och flexibel. Som person är du lugn, stabil, uthållig och har hög integritet. Du är van att ha många kontakter, har god samarbetsförmåga och kan samverka med andra aktörer på ett förtroendeingivande sätt. Du kan omsätta teori till praktik och har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Vi förutsätter att du har goda IT-kunskaper och intresse för teknikens möjligheter.

Du har ett trevligt bemötande, är social och har inga problem med att prata inför grupp. Du är strukturerad och har förmåga att planera och dokumentera ditt arbete. Du prioriterar samt driver ditt arbete framåt på ett självständigt och genomtänkt sätt.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Körkort och tillgång till egen bil är ett krav.

ÖVRIGT
Som medarbetare i Sandvikens kommun är du varje dag med och formar vår gemensamma framtid. I ditt arbete får du möjlighet att möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Tillsammans bidrar vi till välfärd för Sandvikens 39 000 invånare.

I våra verksamheter arbetar 3000 personer inom 370 yrken. Vår vision är ett Sandviken där vi känner oss hemma och gör varandra bättre. Med ett brett utbud av kultur, idrott och upplevelser och med naturen inpå knuten är Sandviken en plats där det är enkelt att trivas.

Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.

Kontaktpersoner på detta företaget

Anne-Lie Adolfi
026-24 17 69
Annika Stadin
026-24 15 34
Petra Winberg
026-24 15 34
Sabina Johansson
026-24 03 63
Pia Linde
026-24 20 78
Inglis Skoog
026-24 19 88
Linda Sohlberg
026-24 18 19
Enhetschef Annika Einarsson
026-24 15 97
Vårdförbundet Pia Linde
026-24 20 78
Personalsekreterare Anne-Lie Adolfi
026-24 17 69

Sammanfattning

Besöksadress

81180 Sandviken
None

Postadress

Stadshuset, Odengatan 37
Sandviken, 81180

Liknande jobb


HR- konsult till HR- enheten

HR- konsult till HR- enheten

29 augusti 2023

HR-ADMINISTRATÖR

28 augusti 2023