HR-konsult till Omsorgsförvaltningen

Arbetsbeskrivning

Som medarbetare i Sandvikens kommun är du varje dag med och formar vår gemensamma framtid. I ditt arbete får du möjlighet att möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Tillsammans bidrar vi till välfärd för Sandvikens 37 000 invånare.

I våra verksamheter arbetar 3000 personer inom 370 yrken. Vår vision är ett Sandviken där vi känner oss hemma och gör varandra bättre. Med ett brett utbud av kultur, idrott och upplevelser och med naturen inpå knuten är Sandviken en plats där det är enkelt satt trivas.

Inom Omsorgsförvaltningen med ca 1200 medarbetare erbjuder vi ett meningsfullt och betydelsefullt arbete. Vår verksamhet består av omsorg om både äldre och funktionsnedsatta. Vår strävan är att omsorg skall bygga på samarbete mellan den enskilde, närstående och medarbetare.

Tjänsten som HR-konsult är organisatoriskt placerad i förvaltningens administrativa stöd. Välkommen med Din ansökan!

ARBETSUPPGIFTER
Som HR-konsult arbetar du med personalfrågor i nära samarbete med förvaltningens övriga medarbetare, chefer, det centrala personalkontoret och de fackliga organisationerna. Arbete med frågor inom arbetsrätt, avtalstillämpning, förhandlingar, arbetsmiljö, rehabilitering, rekrytering, lönebildning, kompetens- och personalförsörjning, samverkan och jämställdhet/mångfald ingår. Medverkan i utveckling och utbildning inom HR-området för att skapa goda förutsättningar för chefer att ta sitt arbetsgivaransvar är också en del av arbetet. Arbetet erbjuder en stor variation av arbetsuppgifter och goda möjligheter att själv planera arbetets upplägg.

KVALIFIKATIONER
Högskoleutbildning inom HR och erfarenhet av kvalificerat personalarbete är ett krav. Kännedom om verksamhetsområdena äldre- och funktionshindrade är önskvärt. Du kan arbeta självständigt med ett analytiskt och strategiskt tänkande och har god organisatorisk förmåga. Du är ansvarstagande, handlingskraftig och flexibel. Som person är du lugn, stabil, uthållig och har hög intigritet. Du är van att ha många kontakter, har god samarbetsförmåga och kan samverka med andra aktörer på ett förtroendeingivande sätt. Du kan omsätta teori till praktik och har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Körkort och egen bil är ett krav.

ÖVRIGT
Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.

Kontaktpersoner på detta företaget

Anne-Lie Adolfi
026-24 17 69
Annika Stadin
026-24 15 34
Petra Winberg
026-24 15 34
Sabina Johansson
026-24 03 63
Pia Linde
026-24 20 78
Inglis Skoog
026-24 19 88
Linda Sohlberg
026-24 18 19
Enhetschef Annika Einarsson
026-24 15 97
Vårdförbundet Pia Linde
026-24 20 78
Personalsekreterare Anne-Lie Adolfi
026-24 17 69

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sandvikens kommun, Omsorgsförvaltningen
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid. Dagtid. I tjänsten tillämpas årsarbetstid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2017-05-01 Urval kommer att ske löpande under ansökningstiden vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har löpt ut.
  • Publicerat: 30 mars 2017

Besöksadress

81180 Sandviken
None

Postadress

Stadshuset, Odengatan 37
Sandviken, 81180

Liknande jobb


HR- konsult till HR- enheten

HR- konsult till HR- enheten

29 augusti 2023

HR-ADMINISTRATÖR

28 augusti 2023