HR-konsult till Staben

HR-konsult till Staben

Arbetsbeskrivning

Om Social- och omsorgsförvaltningen
Social-och omsorgsförvaltningen är en del i välfärdskedjan. Vi bedriver myndighetsutövning samt utreder, planerar och upphandlar vård och omsorg utifrån målgruppernas behov.

Förvaltningen styrs av och svarar på uppdrag av social- och omsorgsnämnd, äldrenämnd samt arbetsmarknadsnämnd.

Vi bedriver en verksamhet med hög tillgänglighet, god kvalitet och rättssäkerhet inom givna ekonomiska ramar. Organisationen utformas så att den har flexibilitet att möta snabba omvärldsförändringar, framtida utmaningar och förändrade politiska prioriteringar.

Vårt arbete ska säkerställa att de som bor i Linköping får det stöd som de har rätt till. Riktningen för vårt arbete finns i vår vision: ”Med mod och handlingskraft möter vi din förmåga och tillsammans skapar vi framtiden!”Om arbetsplatsen
Som HR-konsult ingår du i stabsfunktionen. Staben leds av biträdande förvaltningschef och ansvarar för förvaltningsgemensam service, ledning och stöd, sektorsövergripande utvecklingsarbete samt förvaltningens processarbete. Staben har uppdraget att stödja förvaltningsledningen, förvaltningsdirektören och nämnden i dess uppdrag. Vidare är Staben organiserad i tre avdelningar; intern service, service till förvaltningsledning och nämnd samt sektorsövergripande utvecklingsfrågor.

I avdelning service till förvaltningsledning tillhör du enheten för HR som leds av HR-chef. Där arbetar ytterligare två HR-konsulter. Inom avdelningen finns också ekonomi, nämnd, förändringsledning och kommunikation. 

Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en HR-konsult som kommer stötta oss i HR-arbetet under 6 månader. Fokus kommer att ligga på att stötta upp med specifika uppdrag som exempelvis att utföra riskbedömningar. Du kommer arbeta i en generalistroll inom alla HR-områden och fungerar som en drivande, stödjande och coachande resurs. Du arbetar nära HR-chef och andra HR-konsulter för att ge våra chefer och medarbetare ett professionellt, nära och ändamålsenligt stöd.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en högskoleexamen inom HR-området eller annan akademisk examen som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har erfarenhet från arbete inom HR och har du arbetat med flera HR-områden i en generalistroll är det meriterande.

Som person är du lyhörd inför behov som uppstår i verksamheten och har ett lösningsfokuserat förhållningssätt. Du är självgående i arbetet och har lätt för att anpassa dig till förändrade omständigheter och kan hantera tvära kast.  

Inget personligt brev i din ansökan

Linköpings kommun har valt att ta bort det personliga brevet ur rekryteringsprocessen. Istället ställer vi urvalsfrågor vid ansökan som ser till den sökandes motivation och intresse samt hur väl denne uppfyller tjänstens kravprofil. Målet är att skapa en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. 

Information om tjänsten
Tillträde: Snarast enligt överenskommelse

Anställningsform: Tidsbegränsad anställning 6 mån

Sysselsättningsgrad: 100%

Antal lediga befattningar: 1

Ref. nr: 7462
Om Linköpings kommun
Linköping är platsen där du möter framtiden. Här finns en snabbt växande stad med hållbarhet, högteknologi och nytänkande i fokus. Vår stad är en välkomnande och livsvänlig plats. En stad där allt är möjligt.

Nu söker vi dig, som tillsammans med oss vill förbättra vardagen, framtiden och livskvalitén för Linköpingsborna. Som arbetsgivare har vi höga ambitioner. Vi arbetar ständigt med att hitta nya vägar för att på bästa sätt möta våra gemensamma utmaningar. Vill du vara med på resan?

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Linköpings kommun
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 juli 2021
  • Ansök senast: 8 augusti 2021

Liknande jobb


HR- konsult till HR- enheten

HR- konsult till HR- enheten

29 augusti 2023

HR-ADMINISTRATÖR

28 augusti 2023