HR-konsult till Stockholm

HR-konsult till Stockholm

Arbetsbeskrivning

Statens servicecenters uppdrag är att erbjuda effektiv service till medborgare och myndigheter. Vi ansvarar för Sveriges lokala servicekontor där vi ger information och service från Skatteverket, Pensionsmyndigheten, Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Vi bidrar även till en effektivare statsförvaltning genom att leverera administrativa tjänster och konsultstöd till statliga myndigheter inom ekonomi, lön och HR. Tillsammans är vi cirka 1500 anställda.
Servicekontoren finns över hela landet, från Trelleborg i söder till Kiruna i norr. Vårt huvudkontor finns i Gävle.

Hos oss får du bidra med din kompetens i arbetet för en effektivare statsförvaltning nära medborgaren.

Vill du vara med och stötta olika myndigheter inom HR-området? Tycker du att det skulle vara spännande att få inblick i olika myndigheters verksamheter och att bidra med din kompetens?

Som HR-konsult är du anställd på Statens servicecenter och arbetar med att ge HR-stöd till andra statliga myndigheter under 80% av arbetstiden. Du har din bas i vår enhet tillsammans med kollegor som också levererar HR-konsultstöd. Vi är ett team som har roligt och trivs tillsammans och hjälps åt för att utveckla våra tjänster, vår kompetens och vår förmåga att hjälpa våra kundmyndigheter. Att arbeta som HR-konsult innebär ett ständigt lärande – både i de varierade uppdragen och tillsammans med kollegorna. 

Nu behöver vi bli fler på enheten eftersom vårt stöd är så efterfrågat!

Huvudsakliga arbetsuppgifter
I konsultuppdrag arbetar du som HR-generalist/specialist/partner. Här får du användning av din breda kompetens då arbetsuppgifterna bland annat handlar om chefsstöd, arbetsrätt, BESTA-klassificering, lönekartläggning, lönerevision, arbetsmiljö och rekrytering – både på operativ och strategisk nivå. Uppdragen har stor variation i längd, omfattning och innehåll.

I rollen är det viktigt att ha breda och djupa kunskaper inom statligt HR-arbete för att kunna tillmötesgå kundernas varierande behov och uppdrag.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• Akademisk examen eller motsvarande utbildning inom HR-området
• Minst två års erfarenhet av kvalificerat operativt och strategiskt varierat HR-arbete på statlig myndighet under de senaste tio åren. Exempel på områden: lönebildning, rekrytering, arbetsmiljö och chefsstöd
• Arbetserfarenhet samt kunskap inom statlig arbetsrätt

Vidare ska du ha följande förmågor:
• Att självständigt ta ansvar för dina arbetsuppgifter
• Att ha god samarbetsförmåga
• Att ge god service
• Att bidra med nya lösningar
• Att kommunicera väl på svenska i tal och skrift
• Att skapa struktur i ditt arbete och bidra till ordning och reda

Dessutom är det meriterande om du har:
• Arbetat som konsult

Övrigt
Anställningen är 100% och tillsvidare.
Vi tillämpar sex månaders provanställning.
Anställningen är placerad i Stockholm.
Resor inom arbetet kan förekomma.

Välkommen med din ansökan innehållande CV samt personligt brev senast 3 oktober, 2022.
Vi planerar att påbörja intervjuer under vecka v.41.

För att du ska få en så rättvis och korrekt bedömning som möjligt är det av stor vikt att du uppger år och månad för varje anställning samt en kort beskrivning av arbetsuppgifterna. Om den informationen inte framgår kan vi inte göra en korrekt bedömning av din kompetens och erfarenhet och du kan därför riskera att bli bortvald i urvalsprocessen.


Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.

Vi har gjort medieval för våra annonser och undanber kontakter från medie- och rekryteringsföretag.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Statens Servicecenter
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 september 2022
  • Ansök senast: 3 oktober 2022

Liknande jobb


3 maj 2024