HR-konsulter till HR Service

Arbetsbeskrivning

Halmstad är en expansiv kommun där vi arbetar för att de snart 100 000 kommuninvånarna ska trivas och utvecklas. Här finns möjligheterna för dig som vill ha ett meningsfullt arbete och bidra med engagemang och nytänkande. Tillsammans med 8000 kollegor är du med och bygger hemstaden, kunskapsstaden och upplevelsestaden.

Stadskontoret förbereder och verkställer de kommunövergripande politiska besluten. Vår strävan är att bidra till en effektiv organisation med medborgarnas bästa i fokus. Vi samordnar, utvecklar och stödjer förvaltningar/bolag inom bl.a. områdena ekonomi, personal, upphandling, IT, kommunikation och samhällsutveckling.

ARBETSUPPGIFTER
Halmstads kommun arbetar med att effektivisera, utveckla och modernisera arbetet med HR-frågor. Förändringsarbetet innebär bland annat att införa ett nytt IT-stöd för HR-området med självservice som målsättning - ett arbete som är påbörjat men ännu inte är färdigställt.

Våra HR-konsulter jobbar primärt med rådgivning på telefon och ärendehantering i vårt ärendehanteringssystem. Frågorna vi får kommer från kommunens chefer och medarbetare i förvaltningar och bolag och du förväntas kunna svara på frågor till exempel om anställningar, lön, självservice och kommunens avtal.

Vi får i nuläget också in en hel del lönerelaterat material (såsom tjänstgöringsrapporter och utlägg) som måste läggas in manuellt i vårt lönesystem (Heroma) och vi hjälper till med schemaläggning för en del verksamheter.

Du förväntas att vid behov kunna arbeta med utbildning och information kring schemaläggning, löneadministration och andra processer i Heroma. Du kommer att medverka i arbetet med att kontinuerligt vidareutveckla HR Service arbetsuppgifter och processer bland annat vid införandet av ny funktionalitet i Heroma till exempel inom kompetensområdet.

Tjänsten är 100 % varav del av tjänst vid behov innebär arbete med utbildning/information/projekt.

KVALIFIKATIONER
Som HR-konsult har du engagemang samt vilja att förvalta och vidareutveckla ett professionellt, effektivt och tidsenligt arbetssätt i förhållande till vårt HR-system. Du är effektiv, noggrann och strukturerad i ditt arbete och har lätt för att anpassa dig till förändrade omständigheter. Du är utåtriktad och har enkelt för att bygga goda relationer samt en uttalad vilja att arbeta i team. Du har synnerligen god känsla för service och bemötande där ett konsultativt förhållningssätt utifrån kundens fokus är en självklarhet.

Du som söker har utbildning inom personal/arbetsrätt/löneadministration eller erfarenhet/kvalifikationer som arbetsgivaren bedömer likvärdiga. Meriterande är om du har HR-bakgrund, telefonvana, projekterfarenhet och/eller erfarenhet av att förmedla kunskap och information på ett pedagogiskt sätt.

Du har god kommunikativ förmåga och kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Du har mycket god datorvana samt erfarenhet av servicearbete.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Halmstads kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Halmstads kommun tillämpar rökfri arbetstid.

Kontaktpersoner på detta företaget

Karin Åhström, personalchef
070-624 00 87 (semester 28/7-17/8)
Camilla Carlsson, HR - Konsult
072 - 58 58 176 (semester, åter den 4/8)
Pernilla Nillius, HR-specialist
072 394 87 00
Stefan Almér, HR-chef

Anette Dahlberg, enhetschef
035-13 73 34
Katarina Garnolf, chef HR Service
070- 358 58 11

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Halmstads kommun, HR-avdelningen
  • 2 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt avtal.
  • Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: snarast.
  • Publicerat: 12 april 2017

Besöksadress

Kyrkogatan 5 Halmstad
None

Postadress

Box 153
Halmstad, 30105

Liknande jobb


HR- konsult till HR- enheten

HR- konsult till HR- enheten

29 augusti 2023

HR-ADMINISTRATÖR

28 augusti 2023