HR-/kontorsassistent till Transcom

Arbetsbeskrivning

Transcom Sverige grundades 1995 av Kinnevik-koncernen. Idag är Transcom Europas mest geografiskt spridda bolag inom outsourcing av Customer Relationship Management (CRM). I hela Europa jobbar ca 13000 kommunikatörer på 33 språk för över 100 klienter i 28 länder på 55 olika service center. Våra kunder är välkända varumärken inom många olika branscher.

Transcom söker en serviceinriktad HR- och kontorsassistent till vårt huvudkontor i Stockholm. Arbetet innebär att tillsammans med ledning och stab för Transcom North Region och stötta kontoret med uppgifter inom HR och övrig administration, så som exempelvis:

- administration kring och delta i rekrytering av nya medarbetare
- administration kring nyanställningar och avslut av personal
- introduktion av nyanställda
- sammanställning av statistik och uppföljning av nyckeltal för HR
- beställningar och inköp till kontoret
- enklare fakturahantering
- övrig intern service på kontoret

Beroende på din bakgrund och egen ambition finns det stora möjligheter till utveckling inom HR-området.

Vi letar efter dig som vill utvecklas inom HR och brinner för service! Du har lätt för att ta egna initiativ och är positiv och tillmötesgående. I ditt arbete är du strukturerad, effektiv och håller deadlines. Du har en god kommunikativ förmåga och trivs i en miljö som ständigt utvecklas.

Du bör ha en akademisk utbildning inom HR eller motsvarande samt ett par års erfarenhet av att arbeta med liknande arbetsuppifter. Har du erfarenhet av rekrytering är det meriterande. Vidare är du är en van användare av MS Office (Outlook, Word, PP och Excel) samt har generellt lätt för att lära dig nya system. Miljön är internationell, så goda kunskaper i såväl engelska som svenska är ett krav.

På Transcom får du eget spelrum att forma rollen på bästa vis utifrån verksamhetens behov. Du ingår i ett sammansvetsat gäng med hög teamkänsla där den egna insatsen kommer att märkas och uppskattas. Vi sitter i ljusa och fräscha lokaler i DN-huset på södra Kungsholmen.

I vårt rekryteringsarbete arbetar vi med interaktiv testning och videointervjuer när vi letar efter nya medarbetare. Detta kräver att du har en smartphone/android/apple eller webcam på en dator. Har du inte utrustning så finns det på datorer på arbetsförmedlingen och/eller bibliotek att tillgå.

Välkommen med din ansökan via länken:

https://zims.zerolime.se/?link=25859627-4c5d-43b8-9caa-8a75616febf7&tag=ams

Kontaktpersoner på detta företaget

HR Manager Stockholm Jennifer Kendrick
08-12080066
Business Manager Inger Sandin

HR Manager Louise Anderberg

Rekryterare Eva Hägglund

Rekryterare Marie Johansson

HR Assistent Marie Fjällrot
070-7768037
Office administrator Julia Holmberg

Rekryteringsspecialist Elin Melkersson

Rekryteringsspecialist Elin Melkersson
0707768014
Rekryterare Olivia Pettersson
0707768053

Sammanfattning

Besöksadress

Rålambsvägen 17, 10 tr
Stockholm

Postadress

Box 34006
Stockholm, 10026

Liknande jobb


HR-administratör till LKAB

HR-administratör till LKAB

29 maj 2024

Arbetsmarknadskoordinator

Arbetsmarknadskoordinator

28 maj 2024