HR & Löneadministratör

HR & Löneadministratör

Arbetsbeskrivning

I rollen som HR & Löneadministratör hos oss på MIAB får du ett utvecklande och utmanande jobb i ett bolag med hög ambitionsnivå och drivna kollegor. Du får en roll med många kontaktytor där ditt uppdrag att agera affärsstöd blir väldigt viktig. Du kommer att vara en del av HR – teamet (där lön ingår) och rapporterar till bolagets HR chef.
Arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta med registrering, beräkning och utbetalning av löner enligt gällande kollektivavtal. Följa upp att anställningsavtal skrivs korrekt med tillhörande bilagor (ex arbetstillstånd) och enligt gällande lagar och avtal. Du kommer att ha kontakt med myndigheter såsom ex. Försäkringskassan, Skatteverket, migrationsverket och arbetsförmedlingen. I arbetet ingår även att bevaka sjukskrivningar, sammanställa sjukfrånvarostatistik samt initiera rehabiliteringsmöten. Sammanställning av turordningslistor samt övriga personallistor/sammanställningar som företaget behöver. Utöver vanligt förekommande arbetsuppgifter inom lön kommer du även att arbeta med andra HR- relaterade uppgifter som bland annat rekrytering av lokalvårdare m.m.
Du kommer att vara delaktig i effektivisering- och digitaliseringsprojekt.
Vår kandidat
Detta är en roll för dig med relevant utbildning och minst 2-3 års erfarenhet av HR – Lön arbete. En utbildning inom lön är meriterande. Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper och för att lyckas i din roll som HR & löneadministratör hos oss är det viktigt att du är van vid att självständigt planera och organisera ditt arbete för att kunna följa företagets fastställda tidsplan. Vidare har du förmåga att se helheten och kan på ett pedagogiskt sätt nå fram till andra. Utöver din kunskap tillför du mycket energi där du i positiv anda söker lösningar på utmaningar och lyfter förbättringsförslag. Din svenska och engelska är god i tal och skrift och god datavana gärna inom Office365.
Vi ser det som meriterande om du har arbetat med Hogia Lön Plus, samt om du känner till något om följande tidrapporteringssystem, Pajp, Tiltid, Timeplan eller Tengella.


Vid frågor, kontakta HR-chef Henrik Bentsen, henrik.bentsen@miabab.se
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Camilla Igelström
08-4415250

Sammanfattning

  • Arbetsplats: MIAB SÖDERTÄLJE
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 juni 2022
  • Ansök senast: 30 juni 2022

Besöksadress

Wedavägen 1 B
None

Postadress

Box 633
SÖDERTÄLJE, 15242

Liknande jobb


Administratör

Administratör

25 mars 2024