HR- & löneadministratör till Besiktas huvudkontor i Malmö

HR- & löneadministratör till Besiktas huvudkontor i Malmö

Arbetsbeskrivning

Vi söker efter en strukturerad och kommunikativ HR- och löneadministratör med förmågan att självständigt driva processer framåt. Är du i början av din karriär eller vill utvecklas brett inom lön och HR kan detta var tjänsten för dig.


ARBETSUPPGIFTER

Som HR- och löneadministratör har du en nyckelroll i organisationen och är en viktig del av Besiktas HR-team.

I rollen arbetar du huvudsakligen med lönebearbetning och utbetalning av lön men även andra personaladministrativa uppgifter förkommer. Du kommer arbeta med rapporter, underhåll av olika filer och avtalstolkning enligt vårt kollektivavtal. Du kommer även att ge dagligt stöd till chefer och medarbetare och genomföra utbildningsinsatser inom området vid behov.

HUVUDSAKLIGA UPPGIFTER I DIN ROLL SOM HR- OCH LÖNEADMINISTRATÖR:

-
Hantera hela löneprocessen för bolagets 600 anställda

-
Arbeta och utveckla Flex HRM och Flex Classic, du kommer att arbeta i alla systemets moduler

-
Stöttning och rådgivning till chefsorganisationen

-
Ta fram intyg, rapporter och löpande filer för månaden

-
Hantera semester- och ATF årsskifte

-
Lämna uppgifter till myndigheter

-
Pension och försäkringar

-
Hantering av bolagets tjänstebilar

-
Ta fram personalstatistik och annan data

-
Arbeta med policys, rutiner, anställningsavtal

-
Utveckling och administrering av utbildningar


I arbetsuppgifterna ingår även löpande personaladministrativa uppgifter. Du kommer arbeta tätt ihop med ditt HR-team vilket består av en HR-koordinator och HR-chef, avdelningen har även ett nära samarbete med Besiktas Ekonomiavdelning i många utav uppgifterna och processerna.
VEM ÄR DU?

För att lyckas i denna roll tror vi att du har relevant utbildning och minst 2 års erfarenhet från arbete i ett lönesystem på medelstort företag. Det är även meriterande om du har arbetat med HR-administrativa uppgifter sedan tidigare.

Du har god förståelse för löneprocessen från inläsning och registrering till utbetalning. Det är viktigt att du är självgående och trygg som person med en prestigelös inställning och vilja att lära dig.

För att trivas i rollen söker vi dig som är självgående, strukturerad och noggrann. Du trivs i en administrativ roll och vill stanna i en sådan. Som person ser du detaljer men även lösningar i stället för problem. Du ska som person ha lätt för att ta kontakt med andra, då rollen har många kontaktytor inom organisationen. Besikta har en ung kultur med högt tempo, så vi ser att du trivs med att arbeta effektivt och proaktivt.

Vi ser gärna att du som person är smidig i processerna och har en förmåga att tänka nytt och vågar fråga. Du som söker rollen tycker att arbetet med lön är riktigt intressant och sitter på ett driv och intresse för att, tillsammans med ditt team, effektivisera och modernisera processer och rutiner inom löne- och HR-administrationen för att kunna ge god service åt vår organisation.

KVALIFIKATIONER

- Minst 2 års erfarenhet av löneadministration
- Eftergymnasial utbildning inom lön och/eller HR
- Goda kunskaper i Officepaketet med tonvikt på Excel
- Behärskar både svenska och engelska mycket väl i både tal och skrift

MERITERANDE

- Har arbetat i Flex HRM och/eller Flex Classic
- Har arbetat med HR-administration
- B-körkort

VAD ERBJUDER VI DIG?
Vi erbjuder dig en utvecklande tjänst i ett svenskt bolag som är en del av den internationella koncernen Applus med säte i Spanien. Vi har ett öppet och vänligt klimat där fokus ligger på att hjälpa varandra att utvecklas för att skapa värde för våra chefer och medarbetare. Vi är ett HR team på tre personer vilket innebär att du kommer att arbeta brett samtidigt som du har ett tydlig ansvarsområden.

OM TJÄNSTEN
Tjänsten är en heltidstjänst. Vi tillämpar sex månaders provanställning och därefter tillsvidareanställning samt individuell lönesättning.

För att ta reda på om du är den vi söker innehåller vår rekryteringsprocess både personlighetstester och intervjuer. Urvalet sker löpande och sista ansökningsdagen är den 20 december. Vi ser fram emot att ta emot din ansökan!

SÖKANDE
Vi ser gärna sökanden av olika åldrar, kön och etniska bakgrunder. Det är avgörande för oss är att du delar vår grundläggande värdering GAS - Glädje, ansvar och stolthet i arbetet med kollegor och i mötet mot våra kunder.

I över 50 år hade den statligt ägda Bilprovningen monopol på den svenska marknaden för bilbesiktning. När marknaden avreglerades 2010 steg Besikta Bilprovning in som en ny aktör inom bilprovningen med målsättningen att göra något annorlunda. Något nytt. Vi ville sätta en ny standard för bilprovning – och det behövdes. Besiktningarna hade inte utvecklats i samma takt som bilarna. Jämfört med förr ser dagens bilar mer ut som rullande datorer, och besiktningen måste anpassas därefter. Därför startade vi en bilprovning som inte bara gör det som lagen kräver, utan erbjuder något mer. Något som både är enklare och säkrare för dig och din familj. Resultatet blev Besikta Bilprovning.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Besikta Bilprovning
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 november 2021
  • Ansök senast: 21 december 2021

Besöksadress

Rungatan 14
None

Postadress

None
BORGHOLM, 38736

Liknande jobb


Administratör

Administratör

25 mars 2024