OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
SYKES verksamhet är personaldriven, och Human Resource Management (HRM) är således en av våra viktigaste funktioner. HR Manager i vår organisation har övergripande ansvar för HRM, härunder personaladministration, rekrytering och kompetensutveckling.Viktiga arbetsuppgifter är att utveckla och verkställa strategier, policys och belöningssystem som tillgodoser verksamhetens personalbehov, och samtidig gör SYKES till en attraktiv arbetsgivare där medarbetarna utvecklas och trivs. HR Manager rapporterar till platschef i Dals-Ed, men ansvarar även för rapportering av nyckeltal till Region och Corporate.HR avdelningen består i dag av två personer.HR Manager har en viktig roll i ledningsgruppen i Dals-Ed. Vi söker en person som förutom att hantera nämnda uppgifter har förmåga att övervaka och analysera den nordiska arbetsmarknaden, utarbeta och följa upp strategier som säkerställer att organisationen har tillräcklig och rätt kompetens. Utbildning inom HRM och relevant arbetserfarenhet kvalificerar för tjänsten, alternativt bred erfarenhet av HRM från liknande personalintensiv verksamhet.Ledarerfarenhet är meriterande.Koncernspråk är engelska.
Kontaktpersoner på detta företaget
HR Manager Hilde Karlsson
0534-291000
Marjut Peiponen