HR Manager till Aptic AB - ett snabbväxande fintechbolag

HR Manager till Aptic AB - ett snabbväxande fintechbolag

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med och leda HR-arbetet i ett ambitiöst fintechbolag som står inför en spännande tillväxtresa? Trivs du bra i en internationell miljö där affären står i centrum? Då kan denna roll vara rätt för dig!

Aptic är ett privatägt, snabbt växande nordeuropeiskt fintechbolag som tillhandahåller innovativa och hållbara lösningar för finanssektorn. Den innovativa och egenutvecklade IT- plattformen erbjuder lösningar för reskontratjänster, factoring, in- och utlåning, inkasso, leasing samt kreditlösningar för e-handel/POS. Aptic har idag över 100 företagskunder över hela norra Europa. Strategin är en fortsatt geografisk expansion och lönsam tillväxt, samtidigt som den pågående Saas transformationen. Aptic grundades 2001 och omsätter idag ca. 150 MSEK och har ett team med 100 anställda fördelade på huvudkontoret i Stockholm, Skövde, Oslo och Haag. 

I rollen som HR Manager kommer du att arbeta operativt, taktiskt och strategiskt med HR-frågor med en tydlig agenda att skapa förutsättningar för fortsatt snabb tillväxt. Fokusområden är employer branding, rekrytering, kompetensförsörjning samt att stötta chefer och verksamheten inom hela HR-området. De HR-lösningar du tar fram och vidareutvecklar behöver vara anpassade för ett scale-up företag. Du ingår i den utökade ledningsgruppen, rapporterar till bolagets CFO och har ett självständigt ansvar för den strategiska HR-agendan. Vi tror att din placeringsort kommer att vara vårt Stockholmskontor, då vi söker en HR chef med erfarenhet av svenskt kollektivavtal, men placering vid något av våra andra kontor kan diskuteras med rätt kandidat.

Ditt huvudsakliga ansvar:

- Utveckla HR-funktionen i ett snabbt växande bolag och i flera länder
- Bedriva utvecklingsinsatser inom rekrytering, employer branding och kompetensförsörjning för att säkerställa rätt kompetensnivå
- Löpande chefsstöd inom hela ARUBA där du driver utvecklingsarbete inom flertalet områden
- Ledarutveckling av mellanchefer
- Personalfrågor på både operativ och strategisk nivå




Vi söker dig som har ett tydligt affärsfokus och en god förståelse för branschen och dynamiken i ett scale-up företag. Du har god erfarenhet av att arbeta i en internationell miljö och har troligtvis varit med på en motsvarande expansionsresa. Du är intresserad av att förstå verksamheten och har praktisk erfarenhet av att arbeta med kompetensförsörjning. Du har vana att stötta och utveckla ledare och en god förståelse när det kommer till kollektivavtal och arbetsrätt.

Som person är du en driven och positiv ”doer” med ett prestigelöst förhållningssätt till det du gör. Att kunna prioritera och agera lösningsorienterat när du har många järn i elden är inget problem då du arbetar resultatinriktat. Du har en god kommunikativ förmåga, med ett stort engagemang för både affär och människor och vill växa tillsammans med verksamheten.

Ansökan och frågor om tjänsten:
Urval och intervjuer sker löpande, så vi ser fram emot att ta emot din ansökan så snart som möjligt, då rollen kan komma att tillsättas snabbt. Kontaktperson vid frågor om uppdraget är Roger Österman, roger.osterman@peopleprovide.se. Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: PeopleProvide
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 september 2022
  • Ansök senast: 25 februari 2023

Liknande jobb


3 maj 2024