HR-medarbetare med bred bakgrund sökes till Tage & Söner

HR-medarbetare med bred bakgrund sökes till Tage & Söner

Arbetsbeskrivning

Just nu söker vi en HR-medarbetare som ska jobba brett med HR-frågor på det familjeägda företaget Tage & Söner. Denna spännande tjänst kommer att fokusera på kvalitet- och miljöarbete men också innefatta rekrytering, chefsstöd, kompetensutveckling samt lönehantering.

Uppdraget som HR-medarbetare kommer vara en del av vår uthyrningsverksamhet, vilket innebär att du blir anställd av Lernia och arbetar som konsult hos Tage & Söner. Där får du möjligheten att bredda ditt kontaktnät, skapa nya erfarenheter för framtiden och stärka ditt yrkeskunnande. För rätt person är denna anställning tänkt att övergå i en tillsvidareanställning hos Tage & Söner.

Tage & Söner

Tage & Söner är ett familjeföretag i tredje generationen med ca 250-270 anställda i koncernen. Företaget har sin verksamhet i västra Sverige. Sedan 1959 har både erfarenhet och kompetens samlats för att på ett kundorienterat och kostnadseffektivt sätt genomföra uppdrag inom byggentreprenad, byggservice och fastighetsförvaltning. Utöver dessa verksamheter så ingår ett antal andra mindre bolag inom koncernen. Mer om koncernen finns att läsa på Tage & Söners hemsida: www.tageochsoner.se

Arbetsuppgifter

Förutom att bli en givande del i HR-teamet som idag består av 3 personer kommer du i denna roll att arbeta med följande:

• Vara delaktigt drivande i företagets förbättringsarbete gällande rutiner och processer kring KMA. Ansvara för att kvalitet- och miljöarbetet standardiseras, efterföljs och dokumenteras. Denna del motsvarar ca 50% av tjänsten!
• Ansvara för uppdatering och skapande av policys och interna dokument.
• Vara delaktig i kompetensutvecklingsarbetet. Ta fram utbildningar och arbeta med tillhörande administration.
• Ansvara för rekryteringsprocesser med annonsering, urval och anställning.
• Arbeta med lönehantering tillsammans med kollegor på HR.

I denna process kommer vi att lägga stor vikt vid personlig lämplighet!

Formell kompetens

För att vara den vi söker ska du uppfylla följande:

• Du har en eftergymnasial utbildning inom personal och/eller arbetsliv såsom personalvetarprogrammet, PA-programmet eller arbetsvetarprogrammet.
• Du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter från förr. Det vill säga att du har arbetat med arbetsmiljöfrågor i första hand, men gärna även rekrytering, utbildning samt lön.
• Meriterande är om du har arbetat inom byggsektorn tidigare och har erfarenhet av Byggnads olika kollektivavtal. Företaget har även avtal med IF Metall.
• Du behärskar svenska obehindrat i tal och skrift.
• Du har körkort och tillgång till bil. Resor förekommer i tjänsten.
• Meriterande med erfarenhet av Visma AGDA. I övrigt önskas självklart goda datorkunskaper.

Personliga egenskaper

Du är en flexibel och lösningsorienterad person med ett strukturerat arbetssätt. Du klarar av att hantera parallella processer i ett högt arbetstempo. Du är en god personkännare, är förtroendeingivande och finner dig snabbt i sociala sammanhang. Du har lätt för att knyta nya kontakter och trivs i roll med stor variation och eget ansvar i en miljö med högt i tak. Företagets HR-avdelning befinner sig dessutom under utveckling så för att trivas i denna roll ser vi att du är öppen för och tycker om förändring.

Passar detta in på dig? Ansök redan i dag! Rekryteringsprocessen sker löpande.

Anställningsform/ omfattning/ tjänstgöringsort

Visstidsanställning/ Heltid/ Varberg

Vid övergång till Tage & Söner är tjänsten tänkt att gälla tillsvidare.

Tjänsten är på 100%. Arbetstiderna motsvaras av dagtid med möjlighet till flex.

Tillträde
Enligt överenskommelse men önskvärt senast 1. December. För rätt person är startdatumet flytande!

Info
Har du frågor om tjänsten når du mig på: ebba.andersson@lernia.se
Alla ansökningar görs direkt via annonsen på www.lernia.se
Inga ansökningar tas emot via mailen.

Lernia är vägen framåt

Lernia är en av Sveriges ledande kompetenspartners inom utbildning, bemanning och omställning. Vi utvecklar människor, företag och organisationer med rätt kompetenslösningar i arbetslivets och arbetsmarknadens alla skeden. Vi bidrar till en bättre matchning på arbetsmarknaden och ser till att fler människor kommer i egenförsörjning och att fler företag och organisationer kan stärka sin konkurrenskraft.

Kontaktpersoner på detta företaget

Maria Passert
0730-922 704
Anders Söderlund
070-695 22 94
Lotta Myllyvainio
072 254 15 10
Fredrik Belin
0722-543 397
Fredrik Belin
072-254 33 97
Lotta Myllyvainio
072-254 15 10
Fredrik Belin
072-2543 397
Fredrik Belin
072 254 33 97
Fredrik Belin

Hanna Karlsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lernia
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 september 2020
  • Ansök senast: 18 oktober 2020

Besöksadress

Lernia Bemanning AB, NYKÖPING
None

Postadress

Sergels Torg 12, Plan 11
Stockholm, 11191

Liknande jobb


HR Internship

HR Internship

24 april 2024

HR-administratör

HR-administratör

23 april 2024

HR-administratör

HR-administratör

22 april 2024