HR- och löneadministratör

Arbetsbeskrivning

Löneadministratör med HR-kunskap till Fourfield (NK Sport och Fritid & Barbour)

Fourfield är en expansiv koncern inom detaljhandel med tre verksamheter som totalt omsätter ca 200 MSEK och har 60 anställda.

Fourfield Scandinavia AB driver sport- och fritidsrörelsen NK Sport & Fritid och NK Street på Nordiska Kompaniet i Stockholm. Företaget startades 1991, i samband med att NK överlät sina olika verksamheter till självständiga företagare. Butiksytan är i dag 1400 kvm.

Fourfield Scandinavia Distribution AB driver sedan år 1997 en distributionsverksamhet av märket Barbour i Skandinavien och Baltikum. Bolaget har kontor/showroom i Stockholm, Olso, Köpenhamn och Helsingfors.

Fourfield Outlet AB har under hösten 2014 öppnat en Premium Outlet i Barkarby. Butiken erbjuder ett utvalt och säsongsanpassat sortiment från några av de starkaste varumärkena på marknaden.

Företagen är verksamma inom detaljhandel och distribution och följer Svensk Handels avtal för Detaljhandeln och Tjänstemän. Personalen består av butiks-, lager- och kontorspersonal samt resande säljare.

Tjänsten
Vi erbjuder dig ett omväxlande arbete i en spännande bransch med arbetsplats mitt i centrala Stockholm.
Du kommer arbeta med HR och löneadministration med ansvar för hela löneprocessen från ax till limpa (ca 100 lönekuvert per månad). Du hanterar och säkerställer att löner, pensioner, ersättningar, reseräkningar, skatter och avgifter sker i enlighet med företagets rutiner samt lagar och avtal. Du administrerar nyanställningar/avslut samt övriga anställningsvillkor. Vidare är du delaktig i schemaplanering för butik- och lageranställda, du stämmer av konton, ansvarar för sammanställning av HR statistik och är ett viktigt stöd till företagets chefer. Du rapporterar till koncernens ekonomichef.

Arbetsuppgifter
Dina huvudsakliga ansvarsområden/arbetsuppgifter är:
- Hantera löner, tidrapportering, reseräkningar, förmånsbilar och pensioner.
- Arbeta aktivt med företagets schemasystem och årsschemaläggning.
- Koordinera det årliga lönerevisionsarbetet.
- Registrera anställningsavtal, utfärda arbetsgivarintyg samt diverse intyg till myndigheter.
- Rekryteringsadministration, utforma platsannonser, hantera ansökningar och första urval.
- Bokföring och avstämning av lönekonton.
- Kontaktperson gentemot redovisningsbyråer i Danmark, Finland och Norge i lönefrågor.
- Frågor som rör arbetsrätt och arbetsmiljö.

Utbildning/erfarenhet
Vi söker dig som är utbildad löneekonom eller innehar en annan utbildning inom lön. Du har 3-5 års tidigare erfarenhet av praktiskt lönearbete och HR-administration. Du behärskar löneberedningens grunder väl, rörande bland annat semester och sjuklön samt kan tolka gällande avtal och regler. Du är van vid att arbeta i Excel. Vi tror att du tidigare har arbetat med Svensk Handels avtal för Detaljhandel samt Tjänstemän. Det är en fördel om du har erfarenhet av Hogia Lön och TilTid.

Personliga egenskaper
Som person innehar du en hög integritet, du är noggrann, strukturerad, positiv och engagerad. Du har god samarbetsförmåga och är ansvarstagande. Ledord för dig är service, kontroll och uppföljning.

Du behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift.

Du trivs i ett mellanstort entreprenörsdrivet företag med högt tempo och du är inte främmande för att hjälpa till med annat inom företaget.

Utvecklingsmöjligheter
För rätt person finns möjligheter att utvecklas och få större ansvar då koncernens verksamheter växer.

Kontaktpersoner på detta företaget

Butikschef
08-505 720 24
Ekonomichef Jennie Göransson
08-505 720 02
Ekonomichef Jennie Göransson
08-50572002
Personalansvarig Annika Berg
08-505 720 15

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Fourfield Scandinavia AB STOCKHOLM
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månadslön
  • Heltid med tillträde enligt ök, tillsvidraeanställning
  • Publicerat: 20 september 2016

Besöksadress

Regeringsgatan 38
None

Postadress

Regeringsgatan 38
STOCKHOLM, 11156

Liknande jobb


Administratör

Administratör

25 mars 2024