HR- och löneadministratör

HR- och löneadministratör

Arbetsbeskrivning

Är du i början av din karriär och söker en bred roll där du kan ge bästa support och service? Vill du arbeta i en växande, internationell organisation och få möjlighet att lära dig mer och utvecklas inom yrket? Då kan detta vara rollen för just dig!
OM JOBBET
Som HR- och löneadministratör kommer ditt främsta fokus vara att självständigt ansvara för lönehanteringen för svenska bolagets 70 medarbetare, både kollektivanställda och tjänstemän. Tjänsten innefattar även skiftande uppgifter som:
Support och rådgivning till medarbetare i frågor gällande till lön och HR
Hantera och administrera förmåner som pensioner och försäkringar
Kontakt med myndigheter och externa parter
Information och statistik, både inom svenska bolaget, Europa och globalt
Sköta personalinformation, administrera affärssystem och LMS
Medverka i rekryteringsprocessen genom att skapa och publicera annonser, hantera rekryteringssystemet och delta i kandidaturval
Planera, boka och hantera gemensamma aktiviteter och events
Aktivt bidra till förbättringar inom HR- och löneområdet

Uppgifter och frågeställningar är ofta varierade och du kommer ha stort eget ansvar att driva ditt eget arbete framåt, men i mycket tätt samarbete med och stöd av vår HR Manager. Du kommer även att samarbeta med HR-kollegor från andra delar av koncernen.
Då detta är en ny roll hos oss kommer det finnas möjlighet att själv sätta sin prägel på tjänsten och din egen utveckling framöver.


OM DIG
Vi söker dig med utbildning inom lönehantering, gärna med något års tidigare erfarenhet. Det är även meriterande med kunskap inom arbetsrätt och personaladministration. För att lyckas i rollen behöver du goda kunskaper i Officepaketet och mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i skrift och tal. Erfarenhet av Visma Lön är meriterande.
Som person gillar du att ta eget ansvar och initiativ, är flexibel och skicklig på att prioritera bland arbetsuppgifter. Du är noggrann, kan hantera konfidentiell information och har en förmåga att kommunicera information på ett enkelt och tydligt sätt.
Det viktigaste för oss är att du har en nyfiken och positiv inställning till ditt arbete och din utveckling, samt drivs av att ge god support både internt och externt.


OM OSS
Hos oss på Thorlabs väntar ett stimulerande och omväxlande arbete i en internationell miljö. Vi erbjuder en trygg, långsiktig anställning i ett bolag med tekniskt avancerade produkter och möjlighet till stort personligt ansvar. Vi arbetar i trevliga lokaler i Mölndal och som anställd omfattas du av kollektivavtal samt förmåner som flextid, tjänstepension, friskvårdsbidrag och sjukvårdsförsäkring.


OM FÖRETAGET
Thorlabs Sweden AB är en del av internationellt bolag med över 2500 anställda. Vi är med en produktkatalog på runt 20,000 artiklar en av de största leverantörerna av fotonikprodukter för forskning och utveckling i världen. Koncernen har förutom försäljningskontor också utveckling och produktion på flera platser runt om i USA, Europa och Asien.
Thorlabs Sweden etablerades 2004 och idag arbetar ett 70-tal anställda i våra lokaler i Mölndal. Med ett modernt renrum och specialiserade testmöjligheter är vi väl lämpade för tillverkning och testning av avancerade optiska system. Vi utvecklar och tillverkar avancerade optiska komponenter och instrument samt ansvarar för både support av våra egna produkter och försäljning av samtliga Thorlabs produkter i Skandinavien, Baltikum och Polen.
Vi har under sommaren 2022 utökat våra nuvarande lokaler med både ytterligare kontorsyta, en ny godsmottagning samt ett 750 kvm nybyggt renrum.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Thorlabs Sweden AB Mölndal
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 januari 2024
  • Ansök senast: 2 februari 2024

Postadress

Bergfotsgatan 10
Mölndal, 43135

Liknande jobb


Administratör

Administratör

25 mars 2024