HR- och Lönespecialist - konsultuppdrag

Arbetsbeskrivning

Om företaget

Vår kund är Sveriges ledande leverantör inom sitt område, de erbjuder en omfattande produkt-och tjänsteportfölj i Sverige samt Europa.

Företaget har cirka 500 anställd i den svenska organisationen.

Utmaningen

Du ansvarar tillsammans med dina kollegor över löne- och personaladministration. Mer specifikt innebär det att administrera löneunderlag mot outsourcad lönefunktion, tidredovisning och administration i HR-systemet. Det ställer krav på att du är en strukturerad och initiativrik person som kan arbeta självständigt. Vi ser att du har någon erfarenhet av liknande administrativa uppgifter samt lön.

Exempel på arbetsuppgifter:


• Hantering och uppdatering av policy och personaldokument
• Kontaktperson gentemot anställda samt hantering försäkringar och sjukanmälningar
• Introduktion av nyanställda

 

Möjlighet

Du får möjligheten att utvecklas i en bred roll och genom ditt driv får du chansen att förbättra och effektivisera nuvarande processer och rutiner.

 

Start: 1 december, eller tidigare

Omfattning: 75-100% , förväntas pågå till och med mars 2017.

Ort: Norra Stockholm

 

Snabb tillsättning

Vår kund arbetar långsiktigt men behöver hjälp omgående i detta uppdrag. Vi arbetar med löpande urval, ansök redan idag!

Du som har mer frågor är välkommen att kontakta Elin Eriksson, 073-8088048 eller elin@peopleprovide.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Peopleprovide AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 7 november 2016

Besöksadress

Bondegatan 21
Stockholm

Postadress

Enskedevägen 39
ENSKEDE, 12232

Liknande jobb


Administratör

Administratör

25 mars 2024