HR Operations Manager till Schindler

Arbetsbeskrivning

Schindler Hiss AB är en av de ledande leverantörerna av produkter och tjänster inom hiss- och rulltrappsbranschen och har funnits på den svenska marknaden sedan 1955.Med över 20 etableringsorter och fyra regionkontor är vi rikstäckande, och med vår 24-timmarsservice finns vi alltid nära till hands.

Schindler Hiss AB levererar nya hissar och rulltrappor samt moderniserar och utför förebyggande underhåll på befintlig utrustning.Vårt mål är att våra intressenter ska anse oss vara det bästa företaget i vår bransch.

Alla kunder ska se oss som ett trovärdigt och ansvarstagande företag med produkter av högsta kvalitet och med en ledande teknologi, skickliga och kundorienterade medarbetare samt med ett engagemang i miljö- och arbetsmiljöfrågor.

Vårt mål är att uppfylla och om möjligt överträffa våra kunders och medarbetares förväntningar samt att våra relationer med kunder, medarbetare och leverantörer ska vara långsiktiga och givande för alla parter.

HR Operations Manager till Schindler
Är du en erfaren HR-person som vill vara med och bidra till att Schindler framgångsrikt når nästa steg? Drivs du av förändringar och utveckling i en internationell miljö? Tycker du om att arbeta operativt med HR? Då är detta ett spännande jobb för dig!

Arbetsuppgifter
I rollen som HR Operations Manager kommer du ha en nyckelposition där du framgångsrikt genomför operativt HR-stöd. Du kommer säkerställa och driva HR-processer affärsmässigt och på ett proaktivt sätt stötta chefer för att utveckla förståelse för hur HR-verksamheten bäst kan betjäna dem i både Sverige och Danmark.

Inom ditt område kommer du att självständigt driva och äga projekt samt ha personalansvar för två personer. Du kommer driva utveckling av HR relaterade system och säkerställa HR-datahantering. Vidare driver du utvecklings- och förändringsarbete inom HR.

Utöver detta kommer tjänsten innebära:

• Ansvar för att driva åtgärdsplaner från medarbetarundersökningen tillsammans med chef
• Ansvar för att företaget arbetar efter relevanta rutiner, processer och policys
• Onboarding av nya chefer och HR relaterade introduktionsutbildningar
• Övervaka lagstiftning och lagbestämmelser som kan påverka processer
• Ansvara för att säkerställa företagets arbetsmiljödelegation
• Informera om och fungera som kontaktperson för frågor som rör pensioner
• Processdefinition och processtyrning samt kommunikation
• Ansvarig för frågor om internationals
• Medverka och representera företaget på t.ex. arbetsmarknadsmässor, events mm


Vem är du?
Vi söker dig som har en universitetsutbildning inom HR-området eller likande. Du har ett antal års chefserfarenhet och förmåga att leda team samt flerårig erfarenhet av operativt och affärsdrivet HR-arbete. Dina kunskaper i Office-paketet och förekommande IT-system är mycket goda. Har du tidigare arbetat i affärssystemet SAP är detta meriterande. Du har en mycket god förmåga att på ett konsultativt, proaktivt och stöttade sätt stödja företagets affärsstrategier utifrån ett operativt HR-perspektiv.  

Som person har du en förmåga att initiera, driva, implementera och slutföra projekt. Vidare har du en förmåga att samarbeta med intressenter både regionalt, lokalt och på Europeisk nivå för att uppnå bästa resultat. Du har goda kunskaper i det svenska och engelska språket, i såväl tal som skrift.

Sammanfattning

Besöksadress

Ekensbergsvägen 117
None

Postadress

Ekensbergsvägen 117
Solna, 17141

Liknande jobb


3 maj 2024