HR Operations Specialist till Västerås

HR Operations Specialist till Västerås

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu 2 stycken HR Operations Specialister till vår kund!
Det är ett konsultuppdrag där du blir anställd hos oss på Jobzone, och arbetar hos vår kund i Västerås.

Uppdraget är på 100% med start omgående och kommer att pågå i minst ett år.



Om tjänsten
Som HR Operations specialist med ansvar för lönerelaterad tidshantering och relaterad systemstöd på Power Grids kommer du att fylla en nyckelroll i vår organisation och säkra hög effektivitet och kvalitet i din dagliga support, ad hoc-uppgifter och fasta månadsuppgifter i samband med lönekörning och månadsavslut. Du erbjuds en bred och spännande roll, där du kommer ha ett mycket nära samarbete med dina kollegor. Tillsammans tar ni hand om:

• Löne-, förmåns- och ärendehantering

• Support inom ramen för kollektivavtal och interna policys och riktlinjer

• Hantering av förändringar av arbetstid och anställningsvillkor (dagtid/skift)

• Interna kontroller, ledigheter och frånvaro

• Avstämning och rapportering av AGI, lönerelaterade balanskonton, framtagande av statistik

• Stort fokus kommer även vara att delta i projekt kopplat till utveckling av processer.




Vem söker vi till denna tjänst
För att lyckas på uppdraget ser vi att du har/är:

• Flexibel, nytänkande
• Snabblärd
• Öppen, positiv och utåtriktad av naturen
• Resultatorienterad med stort fokus på prioritering av arbetsuppgifter vid korta deadlines
• Analytiskt och strukturerad
• En som har öga för detaljer, är noggrann men samtidigt effektiv

För att trivas på uppdraget tror vi att du:

• Flexibel, nytänkande
• Snabblärd
• Öppen, positiv och utåtriktad av naturen
• Resultatorienterad med stort fokus på prioritering av arbetsuppgifter vid korta deadlines
• Analytiskt och strukturerad
• En som har öga för detaljer, är noggrann men samtidigt effektiv

Har du även tidigare erfarenhet av att :
• Hantera tidsfrågor inom mer komplexa arbetstidsmodeller och områden, som till exempel skiftarbete, beredskap och utlandstjänstgöring
• Erfarenhet av arbete med kunder
• Kunskap om överenskommelser gällande lön och anställningsförhållanden
• Goda kunskaper i Microsoft Office-paketet och speciellt goda kunskaper inom Excel

Stämmer ovanstående in på dig? Ansök redan idag då!
Motivera redan i din ansökan varför just du är lämplig för detta uppdrag - hänvisa till tidigare konsultuppdrag, anställningar, utbildningar och personliga egenskaper.

Vi kommer att gå igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.



Tillsättning
Startdatum: 1 oktober 2020
Längd: 30 september 2021
Plats: Västerås
Arbetstid: 100%

I den här rekryteringsprocess kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och därför vill vi att du motiverar dig väl redan i ansökan till oss. Varför passar just du för uppdraget?



Om Jobzone Sverige
Jobzone är ett av Nordens största rekryterings- och bemanningsföretag och vi har ca 50 lokala kontor i Sverige och Norge.
Alla med stora kunskaper om sin marknad och vi jobbar utifrån dig som medarbetare i fokus: vår vision är att ha världens lyckligaste medarbetare!
Du kan känna dig trygg i din anställning hos Jobzone. Du blir anställd på heltid, du är försäkrad och får pensionsavsättning. Självklart har vi kollektivavtal och är medlemmar i Bemanningsföretagen.
Dessutom finns det alltid någon nära som ställer upp för dig. Det är en självklarhet, vi vill vara branschens bästa arbetsgivare!
Som anställd hos Jobzone finns en mängd karriärmöjligheter.
Vi finns inom många branscher och verkar i stora delar av Sverige och Norge - vart är ditt nästa drömjobb inom Jobzone?

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jobzone White Collar AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 september 2020
  • Ansök senast: 17 september 2020

Liknande jobb


Administratör

Administratör

25 mars 2024