HR-Partner

HR-Partner

Arbetsbeskrivning

NIKAB söker en HR-Partner för att stärka företaget som en attraktiv arbetsgivare. Det här är en ny tjänst och du kommer ha stora möjligheter att påverka utformningen samt arbetssätt. Det i en positiv och öppen arbetsmiljö där du får bidra med din kompetens och drivkraft.
Arbetsuppgifter
Du kommer att tillhandahålla VD och övriga chefer och medarbetare support och stöttning i dagliga frågor rörande HR, löner och avtal. Tillsammans med respektive chef ansvarar du för och är behjälplig vid rekryteringar, rehabiliteringar och andra medarbetarfrågor. Som HR-Partner ingår även i dina arbetsuppgifter ett ansvar för administrativa uppgifter kopplat till exempelvis on- och offboarding, personalinformation och policydokument. Du kommer vara en viktig spelare i arbetet att utveckla fokus på medarbetarna och det interna arbetet gällande arbetsmiljö och medarbetarnöjdhet. NIKAB vill stärka sitt employer branding och där har du en viktigt roll. Det finns stora möjligheter att utveckla arbetet med både system och processer runt hela HR biten. Tjänsten är viktig för att ta ytterligare ett steg mot att vara ett modernt bolag med starkt kundfokus.
Vem är du
Du är en person som gillar utmaningar, vill driva utveckling och vågar tänka nytt. Det är en fördel om du har erfarenhet av att driva utveckling av HR arbetet. Du är bra på att arbeta självständig men samarbetar gärna med andra för att nå uppsatta mål. Det är viktigt att du tror på en arbetsplats med engagemang, prestigelöshet och öppenhet för att passa för den här rollen. Vi ser att du är lyhörd med ett genuint intresse av medarbetarna och av att skapa möjligheter till utveckling för alla anställda. En positiv grundinställning till människor och ditt arbete är viktigt.
Meriterande
Erfarenhet av att introducera och arbeta med relevanta HR system.
Krav
Relevant HR utbildning eller några års erfarenhet inom HR eller likvärdigt arbete.
Goda kunskaper i svenska och engelska, tal och skrift.
Villkor
Tjänsten är en tillsvidareanställning.
Arbetstider: Dagtid med flex, förtroendetid
Upplysning/ansökan
I denna rekrytering har vi valt att samarbeta med kompetenslaget. För frågor om tjänsten, kontakta Johan Rosenqvist

Kontaktpersoner på detta företaget

Hanna Sjöberg
0911-91100
Helene Lowall
091191100

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kompetenslaget Norr AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 februari 2021
  • Ansök senast: 15 februari 2021

Besöksadress

Prismavägen 2
None

Postadress

Prismavägen 2
Kungens kurva, 14175

Liknande jobb


Erfaren samordnare som kan arabiska

Erfaren samordnare som kan arabiska

5 juni 2024

Erfaren samordnare till Skåne

Erfaren samordnare till Skåne

30 maj 2024

Skoladministratör, Ursviksskolan

Skoladministratör, Ursviksskolan

27 maj 2024