HR-partner - föräldravikariat, Västerås

Arbetsbeskrivning

Att arbeta som HR-partner i Bravida

Arbetet som HR-partner i Bravida innebär operativt och konsultativt arbete gentemot chefer och medarbetare. Du arbetar i en verksamhetsnära roll med mycket omväxlande arbetsuppgifter och kontaktytor.

Du kommer att arbeta med HR-frågor i division Nord, som är ett stort geografiskt område som täcker området från Östergötland till Norrland, med utgångspunkt och placering på vårt stabskontor i Västerås. Divisionen består av 1700 medarbetare och vi växer för varje år. Divisionens HR-avdelning består av tre personer, en HR-chef och två HR-partners. Det är vanligt förekommande med resor i tjänsten, resorna medför sällan övernattningar. Tjänsten är ett föräldravikariat med start 2 maj 2017 och i ca 1 år framöver.

Arbetsuppgifter


Arbetet spänner över hela HR-området och fokusområdena för tjänsten är rekrytering, kompetensutveckling och employer branding. Du kommer dagligen arbeta med att coacha våra chefer i personalrelaterade frågor.

Du kommer även arbeta med att ta fram statistik och supporta organisationen kring arbetsrättsliga frågor, rehabilitering och arbetsmiljö.

Du driver det operativa arbetet som innefattar att stötta våra chefer i rekryteringsarbetet och hitta den bästa kompetensen på marknaden, både yrkesarbetare och tjänstemän. Du ansvarar också för att introducera och utveckla Bravidas chefer i arbetssättet inom rekryteringsområdet och för att marknadsföra vårt utvecklingsprogram för nyutexaminerade ingenjörer på yrkeshögskolor och universitet.                            

I denna roll har du stor frihet under ansvar och du trivs att leverera med hög servicenivå och du är lyhörd för organisationens behov.                             

Din profil           


Vi söker dig som har minst tre års erfarenhet från en bred och verksamhetsnära HR-roll med ett konsultativt förhållningssätt. Du har en akademisk examen från personal- och arbetsvetenskapliga programmet eller liknande. Du har tidigare erfarenhet av att arbeta med rekrytering och goda kunskaper i arbetsrätt och att tolka kollektivavtal. Det är meriterande om du har erfarenhet från ett företag med både yrkesarbetare och tjänstemän.  

Du trivs i en roll med många kontaktytor och en bred variation av arbetsuppgifter där du är självgående. Du är öppen och har lätt för att kommunicera samtidigt som du har integritet. Det är viktigt att du är förtroendeingivande och att du prioriterar att ge våra chefer och medarbetare det stöd de behöver. Du har en hög arbetskapacitet och agerar alltid serviceinriktat. I urvalsprocessen kommer personliga egenskaper värderas högt.

Vi undanber oss kontakt med försäljare av annonsplatser och rekryteringsstöd då vi har gjort våra strategiska val för denna rekrytering.

Sista ansökningsdag 31/1-17

Bravida har blivit rankade till en av Sveriges bästa arbetsgivare och vi är därmed en av de bäst placerade entreprenörerna i byggbranschen, detta är vi mycket stolta över! Bravida är Nordens främsta totalleverantör av installations- och servicetjänster med cirka 9 000 medarbetare. Bravida levererar såväl specialisttjänster som helhetslösningar inom el, vs och ventilation och erbjuder allt från design och projektering till installation, drift och underhåll. Bravida finns representerade på drygt 160 orter i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Att arbeta med HR-frågor i Bravida innebär spännande arbetsdagar med stor variation i arbetsuppgifterna. Har du bred erfarenhet av HR-frågor och är redo för nya utmaningar? Då är detta jobbet för dig!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bravida Sverige Ab .
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 30 december 2016

Liknande jobb


HR- konsult till HR- enheten

HR- konsult till HR- enheten

29 augusti 2023

HR-ADMINISTRATÖR

28 augusti 2023