HR Partner till Solna

HR Partner till Solna

Arbetsbeskrivning

Till vår kund inom bilbranschen söker vi en erfaren och senior HR Partner. Du kommer att fokusera på att stötta och coacha cheferna inom ditt affärsområde i alla personalrelaterade frågor.



Arbetsuppgifter

Som HR Partner kommer du att arbeta med varierande arbetsuppgifter och fungera som stöd till chefer och medarbetare. Du ska hjälpa och vägleda i alla HR- och personalrelaterade frågor, högt som lågt. Detta kan gälla till exempel personalärenden, arbetsrättsfrågor, arbetsmiljö- eller rehabiliteringsärenden eller rekrytering och avveckling.



Som HR Partner är du knuten till ett av företagets affärsområde och kommer att specialisera dig på personalfrågor rörande detta affärsområde. Du sitter i affärsområdets ledningsgrupp och kommer att arbeta i nära samarbete med dina kollegor inom HR på företaget.



Kvalifikationer

Du bör ha cirka 5 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och en bred förståelse för HR och arbetsrätt. Du ska ha relevant akademisk utbildning inom HR eller personaladministration. Det är ett krav att du är van att tolka olika kollektivavtal samt att du har lång erfarenhet av arbetsrättsliga frågor och fackliga förhandlingar. Du har god kommunikativ förmåga i både skrift och tal.



- Goda kunskaper i Office-paketet är ett krav
- Mycket goda kunskaper i svenska i både tal och skrift är ett krav




Personliga egenskaper

Du är stabil, trygg och ärlig. Ett krav är att du är en utpräglad ”doer” och det är viktigt att du kan leverera resultat och hålla deadlines. Att samarbeta bra på alla nivåer och kunna tillmötesgå företagets alla chefer på ett bra sätt är viktigt för dig. Du har starkt driv och är målinriktad. Kombinationen ödmjukhet och skinn på nästan beskriver dig väl.



Mer om tjänsten

- Tillsättning: omgående
- Omfattning: heltid
- Placering: Solna




Uppdraget är ett konsultuppdrag under 3 månader med goda möjligheter till förlängning.

Andara ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Vid frågor, kontakta vår rekryteringsansvariga Linda Gadd på linda.gadd@andaragroup.se. Bifoga ditt CV och personligt brev så hör vi av oss så fort vi kan. Urval kommer att ske löpande.



OBS! För att vi på bästa sätt ska kunna matcha din kompetens med våra uppdrag kan vi inte ta emot din ansökan på mejl. Vi ber dig därför registrera ditt CV i vår kandidatbank.



Varför jobba på Andara Group?

Våra kunder brukar beskriva Andara Group som ett lite mindre, lite erfarnare bemanningsföretag. Vi har lärt oss att en enkel rekryteringsprocess är den mest effektiva. Som de flesta andra bemanningsföretag har vi specialiserat oss. Vår nisch är potential. Vårt uppdrag är att föra samman kunden med individer med olika talanger med störst chans att lyckas. Målsättningen är att både kunden och kandidaten ska utvecklas under tiden tillsammans. Det kallar vi att uppenbara potentialen.



Andara Group Konsultuthyrning och Rekrytering arbetar som namnet antyder både med bemanning och rekrytering. Alltid på både kandidatens och kundens villkor. Andara Group är ett lite mindre, lite erfarnare bemanningsföretag med stor förmåga. Personliga, snabba och flexibla.



Andara Group är konsult- och rekryteringsföretag med uppdraget att föra samman individer med olika talanger, kunskaper och erfarenheter och erbjuda dem ett gemensamt mål att sikta in sig på och en plattform att ta sats utifrån.



Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Andara Group
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 december 2020
  • Ansök senast: 30 december 2020

Liknande jobb


12 maj 2021

HR-strateg

12 maj 2021

12 maj 2021