HR-partner till välkänd myndighet!

HR-partner till välkänd myndighet!

Arbetsbeskrivning

Just nu söker vår kund, som är en myndighet, sin nästa HR-partner till deras huvudkontor i Borlänge. Här får du möjligheten att arbeta inom HR i en roll med stor handlingsfrihet och möjlighet till inflytande i verksamheten. Ansök redan idag!

OM TJÄNSTEN

Som HR-partner arbetar man i kärnverksamheten - som medlem i ledningsgrupperna och som ett viktigt stöd till cheferna i verksamheten, i grupp och individuellt. Arbetet är både strategiskt och operativt med olika uppdrag och projekt, där man driver implementering och genomförande HR-processer i ledningsgrupper. I din roll kommer du även ha stor handlingsfrihet och befogenheter att driva och slutföra uppdrag, mestadels inom givna riktlinjer och rutiner. Arbetet innefattar många parallella uppdrag med stor variation, därför tror vi att du som söker har prioritering och struktur varmt om hjärtat.

Du erbjuds
- Utveckling i en bred roll och spännande arbetsuppgifter.
- Hög gemenskap och trevligt klimat på arbetsplatsen.
- Möjligheten att delta i beslutsfattanden som påverkar verksamhetens och funktionens mål på lång och kort sikt.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Delta i utveckling, genomförande och uppföljning av verksamhetens strategier och planer.
* Utifrån verksamhetens behov stödja chefer att ständigt förbättra och utveckla organisationens och medarbetarnas prestation.
* Driva utveckling, genomförande och uppföljning av verksamhetens strategiska HR-arbete.
* Initiera, delta och stötta i verksamhetsdrivna projekt och aktiviteter som utvecklar verksamheten.
* Proaktivt stötta och styra verksamheten avseende HR-aspekter och HR-konsekvenser av verksamhetsbeslut.


VI SÖKER DIG SOM


* Högskoleexamen från PA-programmet eller med beteendevetenskaplig inriktning.
* Minst 3 år inom yrkesområdet HR.
* Har erfarenhet av ledningsgruppsarbete under minst 1 år.
* Erfarenhet av att hantera intressekonflikter och förhandlingar.
* God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska, då det krävs för arbetsuppgifterna.


För att lyckas och trivas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Samarbetsinriktad
- Problemlösande
- Anpassningsbar

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 maj 2024
  • Ansök senast: 2 juni 2024

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


3 maj 2024