HR & Payroll Specialist

HR & Payroll Specialist

Arbetsbeskrivning

Vill du arbeta för The Absolut Company – en del av Pernod Ricard familjen? Ett företag som genomsyras av värderingarna TAC – Together, Audacious och Committed. Together handlar om att inkludera, samarbeta och visa tillit till varandra. Audacious handlar om att vara modig, bli onödigt bra och att vara nyfiken. Committed handlar om att visa respekt, vara transparent och agera med integritet. Läs gärna mer om oss på www.theabsolutcompany.com.
HR & Payroll Specialist
Är du en serviceinriktad HR & Payroll Specialist som även har erfarenhet av arbete med Compensation och Benefits och/eller ekonomiarbete? Har du ett intresse av att ta fram och följa upp personalnyckeltal? Då är detta kanske ditt nästa jobb?
Som HR & Payroll Specialist ingår du i HR-avdelningen och rapporterar till vår Director Compensation & Benefits och arbetar självständigt med hela löneprocessen för TAC Operations tillsammans med en kollega.
Dina arbetsuppgifter
I dina arbetsuppgifter ingår det att göra beräkningar, beredning och utbetalning av löner och bonus i rätt tid samt att säkerställa att lagar och avtal följs. Du ger stöd och service till chefer och medarbetare i lön- och avtalsfrågor/avtalstolkningar och utfärdar arbetsgivarintyg.
Förutom viss administration i vårt HR system Workday kommer du även att sammanställa rapporter och statistik och ansvara för viss rapportering av nyckeltal till koncernen för TAC Operations. Du kommer att ansvara för samt administrera vårt tidssystem Flex Applications.
Du kommer även att självständigt genomföra och ansvara för lönekartläggningar, löneanalyser, gradering och lönesättning samt vara delaktig i den årliga lönerevisionen för kollektivanställda inom TAC Operations.
Du är vår kontaktperson när det gäller vår förmånsportal Benify för TAC Operations där du kommer att administrera, utbilda och handleda organisationen i förmånsfrågor.
Du kommer att vara ett stöd till vår HR Controller i budgetarbete, bokslut samt efterföljande analys. Du kommer att få ta fram och följa upp personalnyckeltal.
Vi vill att du aktivt arbetar tillsammans med Specialist-teamet för att säkerställa att befintliga lönerutiner är effektiva och väldokumenterade och att du bidrar till utvecklingen av organisationen.
Vem söker vi?
Vi söker dig som har minst fem års arbetslivserfarenhet varav minst två års erfarenhet av löneadministration. Du behöver även ha erfarenhet av Compensation & Benefits administration. Erfarenhet av Hogia Lön Plus och Visitas samt Livs kollektivavtal är ett krav. Du har erfarenhet av att arbeta med tidssystem och gärna Quinyx eller Flexapplications. Goda kunskaper i Excel är en förutsättning. Relevant utbildning inom lön samt erfarenhet av controlling/ekonomiarbete är meriterande. Du är serviceinriktad, noggrann och har en god samarbetsförmåga. Du är en nyfiken person som kan se förbättringsmöjligheter utifrån nya perspektiv. Du löser problem med hjälp av din analytiska och positiva attityd. Du uttrycker dig obehindrat på svenska och engelska i både tal och skrift.
Din inställning och dina värderingar går hand i hand med våra – Du är TAC – Together, Audacious och Committed!
Din ansökan
Vill du arbeta med ett fantastiskt team som alltid har roligt tillsammans? Vill du arbeta i inspirerande miljöer med härliga kollegor? Då är du välkommen med din ansökan som ska innehålla CV och personligt brev snarast. Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan bli tillsatt innan sista ansökningsdag som är 2023-02-19.
Nyfiken?
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta:
Simon Amsén Persson, Director Compensation & Benefits på simon.amsen@pernod-ricard.com
Elisabeth Gehander, HR Director Operations på elisabeth.gehander@pernod-ricard.com
Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Produktionsledare Harri Tossavainen
044-288048
HR-specialist Camilla Eriksson
044-288083
Ordförande Livs Herman Nilsson
044-288166
Laboratoriechef Thomas Olsson
044-288221
HR-specialist Camilla Eriksson
044-288083
Laboratoriechef Thomas Olsson
044-288221 0708-288221
HR-specialist Camilla Eriksson
044-288083 0701-918083
Chef Supply Chain Peter Neiderud
044-288181 0709-288188

Sammanfattning

  • Arbetsplats: The Absolut Company AB ÅHUS
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 januari 2023
  • Ansök senast: 19 februari 2023

Besöksadress

LOTSGATAN
ÅHUS

Postadress

BOX 83
ÅHUS, 29622

Liknande jobb


Administratör

Administratör

25 mars 2024