OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Vill du vara i en roll där du får möjlighet att arbeta brett inom HR och lön? Vi söker just nu en HR- rådgivare till Astra Zeneca i Södertälje!
Som HR- rådgivare kommer du att vara den första kontaktpunkten för chefer och anställda i Sverige angående HR- frågor. Du kommer att svara på frågor inom alla HR- områden som styrning, arbetsrätt, avtal och policyer. Exempel på frågor kan handla om föräldraledighet, semester och lönebetalningar. Du ansvarar också för arbetsgivarintyg och referenser.
Ansvarsområden
I rollen som HR-rådgivare hanterar du operativ rådgivning och vägledning via telefon, e-post och chatt, hanterat i ett internsystem. Det kommer att omfatta samarbete med interna och externa parter för att säkerställa effektiv och uppdaterad HR- tjänsteleverans.
Du kommer att stödja chefer och anställda att arbeta inom HR-leveransmodellen och uppmuntra deras användning av självbetjäningsfunktioner.
Du kommer att ansvara för att:
• Behandla HR- frågor och ärenden för chefer och medarbetare
• Säkerställa att levererad support är av utmärkt kvalitet och i enlighet med skriftliga förfaranden gällande lagkrav och interna standarder
• Kontinuerligt förbättra arbetssätten för att utveckla och förenkla processer och system
Arbetstider
Start omgående fram tills 2022-03-31 (med möjlighet till förlängning)
Placering: Södertälje eller Göteborg
Arbetstider: mån - fre, dagtid
Kvalifikationer
Krav för rollen:
• Minst 2 års erfarenhet av arbete inom HR och lönehantering
• Kunskap i arbetsrätt
• Gärna erfarenhet av servicearbete
• Utmärkta kommunikationskunskaper krävs för att hantera flera olika kunder
• Flytande svenska och engelska - i tal och skrift
Meriterande:
Erfarenhet av arbete i HR- systemet WorkDay
Eftersom vi ständigt arbetar med förbättringar är det viktigt att du är öppen för nya arbetssätt. Du tar eget initiativ och gillar problemlösning. Du är en ”doer” och har en serviceinriktad attityd. Vidare har du ett stort kundfokus och förmågan att bygga relationer och du trivs i en intensiv och föränderlig arbetsmiljö.
Ansökan
Sista ansökningsdag 2021-10-20. Urval och intervjuer sker löpande så ansök så snart som möjligt.
För mer information: Lidya Berhane, lidya.berhane@randstad.se
Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044