HR- specialist

HR- specialist

Arbetsbeskrivning

Vi erbjuder dig möjligheten att vara med att forma omsorgsförvaltningens HR-stöd.

Har du hjärtat inom HR och är intresserad av en ny utmaning där du får vara med och möta framtidens behov? Vi tror att du vill utvecklas tillsammans med oss!

Som HR- specialist på omsorgsförvaltningen är du en del av HR- teamet tillsammans med fyra kollegor och tillhör avdelningen för administration och utveckling .

Det här erbjuder vi dig!
Din roll är att vara ett HR- stöd till verksamheterna och bidra till att förbättra deras förutsättningar att utvecklas och nå uppsatta mål. Som HR- specialist arbetar du konsultativt inom olika delar av HR- området som exempelvis arbetsrätt , avtalsfrågor, kompetensutveckling, rekrytering och rehab. Som HR- specialist arbetar du både med strategiska och operativa arbetsuppgifter.

Prioriterat arbetsområde för denna tjänst är att implementera rehabiliteringsprocesser i verksamheten och att ge stöd åt förvaltningens chefer i rehabiliteringsfrågor, genom att bistå med dina kunskaper i genomförande av såväl individärenden som olika strategier för att sänka sjukfrånvaron.

Vem är du?
Vi söker dig som har nära till handling och ett naturligt driv i ditt arbete. I rollen som HR-­ specialist kan du ställas inför komplexa situationer, vilket förutsätter att du trivs i en föränderlig miljö och arbetar med ett lösningsfokuserat förhållningssätt. Vardagen innebär många kontaktytor och du vet hur du ska främja ett bra samarbete där du är lyhörd för verksamhetens behov.

Då du till stor del arbetar konsultativt gentemot verksamheten är det viktigt med intresse, vilja och förmåga att stödja och coacha chefer.

Din utbildningsbakgrund är personalvetarexamen eller annan relevant akademisk examen. För att lyckas i rollen som HR- specialist har du flerårig erfarenhet av kvalificerat HR- arbete inom offentlig förvaltning. Har du dessutom erfarenhet från vård- och omsorgsverksamhet är detta meriterande. Meriterande är även erfarenhet av qlikview. Du har kunskaper i arbetsrättsliga lagar och avtal inom det kommunala verksamhetsområdet. Goda kunskaper i svenska i tal och skrift är viktigt då bland annat tolkning av avtalstexter ingår i uppdraget.

Du ska dela värderingar och förhållningssätt som beskrivs i vår https://www.hassleholm.se/download/18.34bd16841562b9afcb75180/1481530551429/PopulärutgÃ¥va medarbetar- och ledarpolicy.pdf  

Bli en av oss och forma omsorgsförvaltningens HR-stöd för att möta framtida behov!

Övrigt 
Körkort klass B är ett krav.

Om oss
Omsorgsförvaltningens uppdrag är att ge omsorg, stöd och vård till äldre personer, till personer med funktionsnedsättning och till personer som behöver hemsjukvård. Förvaltningen har cirka 1700 tillsvidareanställda medarbetare och omsätter drygt en miljard kronor. Vi är stolta över våra medarbetare och arbetar efter vår vision ”Hässleholms kommun erbjuder Sveriges bästa vård och omsorg utförd av de stoltaste medarbetarna”.

Hässleholms kommun är en viktig knutpunkt i Sverige. Här möts människor för att leva, uppleva, arbeta och lära i en kommun präglad av nyfikenhet och utveckling. Våra medarbetare skapar kvalité som syns, visar respekt för individen och sätter medborgaren i fokus.

Välkommen att bli en av oss!

Sammanfattning

Liknande jobb


3 maj 2024