HR-specialist

HR-specialist

Arbetsbeskrivning

Beskrivning
Tjänsten är en tillsvidaretjänst som perioden 1/3-22 till 31/12-22 är ett föräldravikariat förlagd på HR avdelningen centralt, för att sedan vara tillsvidareplacerad på socialförvaltningen som HR-specialist.

I rollen som HR-specialist blir du en av fyra HR-specialister/strateger och kommer ha din placering på kommunledningsförvaltningen. Rollen innebär att du kommer stötta Kommunledningsförvaltningen samt Kultur- och Fritidsförvaltningen med operativa HR-frågor och kommer även sitta i ledningsgruppen för Kultur och fritidsförvaltningen. I nuvarande roll ingår ansvar för förhandlingsfrågor, löneöversynsprocessen och strategiskt och övergripande arbeta med systematiskt arbetsmiljöarbete samt arbetsrätt. Detta kan komma att anpassas efter din tidigare erfarenhet och kompetens.


Hos oss blir du en del i ett drivet team med nära till stöttning och skratt. Vi är en prestigelös grupp som känner stark tillit till varandra. Vi brinner för det hälsofrämjande och har ett salutogent förhållningssätt, både kollegor emellan och gentemot dem vi supportar.

Ständiga förbättringar och verksamhetsutvecklingar är en del av det dagliga arbetet. 

 

Arbetsuppgifter
I tjänsten ingår arbetsuppgifter som att:



- Operativt HR-arbete, såsom rehab, rekrytering, arbetsrätt och LAS
- Delta i ledningsgruppsarbete och central samverkan
- Delta i utveckling och samordning av HR-processer
- Genomföra medarbetarundersökning, lönekartläggning och liknande återkommande aktiviteter
- Utbilda chefer och skyddsombud inom HR-frågor

Kvalifikationer
Vi söker dig med högskoleutbildning inom personal och arbetslivsfrågor. Tidigare erfarenhet av HR-arbete är meriterande men inte ett måste. Du har ett salutogent förhållningssätt och är full av nya idéer. Du tycker om att arbeta självständigt och att driva förändring tillsammans med dina kollegor. Du är modig nog att gå utanför din egen komfortzon för att lära nytt och testa nya metoder. Du behöver kunna arbeta strukturerat med både administrativa och återkommande arbetsuppgifter såväl som med övergripande processer och är duktig på att kommunicera både i tal och skrift.
Erfarenhet av förändringsarbete, projektledning och personalsystemet Heroma är meriterande.

Stor vikt läggs vid personliga egenskaper.

Vision och värdegrund
Olofströms kommun ska vara stolt och expansiv! År 2025 är vi 14 000 invånare. Utifrån denna vision utgår kommunfullmäktiges tre övergripande mål: - Nära till allt, Barnen i centrum och Jobb till 1000.


Som medarbetare hos oss är du en viktig resurs. Oavsett var du jobbar är du en representant för hela Olofströms kommun. Det är viktigt att du delar vår värdegrund och arbetar efter värdeorden: mod, engagemang, delaktighet och kvalitet.


Jämställdhet och mångfald
Hos oss på Olofströms kommun är det din talang, ambition och kompetens som är avgörande. Vi är övertygade om att mångfald ger mervärde och eftersträvar att återspegla den mångfald som finns i samhället.


Ett hållbart arbetsliv
Olofströms kommun har ett hälsofrämjande förhållningssätt, det vill säga att vi lägger tyngdpunkten på möjligheterna, det friska och det som fungerar bra. Det hälsofrämjande förhållningssättet genomsyrar både ledarskap och medarbetarkap där arbetsklimatet uppmuntrar en kommunikation som är öppen och tydlig.


Övriga upplysningar
Olofströms kommun tillämpar drogtest innan beslut om nyanställning.


Ansökan
Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Ansökan sker via länk på www.olofstrom.se/lediga-jobb. Bifoga CV och personligt brev.    


Till bemannings- och rekryteringsföretag samt till dig som är försäljare
Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tf HR-chef Niklas Witt
0157-430098
nås via kommunens växel Fackliga företrädare
0157

Sammanfattning

Besöksadress

Sveavägen 1
Flen

Postadress

Sveavägen 1
Flen, 64281

Liknande jobb


3 maj 2024