HR-specialist

HR-specialist

Arbetsbeskrivning

Här i Falkenbergs kommun kan du göra stor skillnad! Vårt jobb är att erbjuda god kommunal service i livets alla skeden. Vi är också med och utvecklar Falkenberg som plats. Vår vision är att vi växer för en hållbar framtid.

Nu är vi på jakt efter dig som känner att ditt hjärta klappar lite extra för att driva HR-frågor! Jag heter Therese Lundgren och är HR-chef här i Falkenbergs kommun. Vi på HR-avdelningen består av 30 medarbetare som jobbar med HR- och lönefrågor på både operativ och strategisk nivå. Vi stöttar alla kommunens förvaltningar inom HR- och löneområdet och arbetar aktivt med utvecklingsfrågor. Jag som HR-chef vill skapa en bra personalpolitik i en kultur där vi ständigt arbetar med förbättringar och samtidigt bidra till att låta dig som medarbetare växa och känna engagemang.

Det finns många fördelar med att vara anställd i Falkenbergs kommun! Vi jobbar för att vara en attraktiv arbetsgivare där du som medarbetare har ett hållbart arbetsliv och en bra balans mellan arbete och fritid. Vi har ett nära samarbete med varandra och det finns alltid stöd och hjälp att få från kollegor. Vi erbjuder också kontinuerlig kompetensutveckling, ett årligt friskvårdsbidrag, flextid och möjlighet till distansarbete del av arbetstiden. Vi utbildar alla våra chefer i Utvecklande ledarskap och vi arbetar aktivt för en god arbetsmiljö.

Intresserad? Då ska du absolut söka!

ARBETSUPPGIFTER
Arbetet som HR-specialist innebär bland annat att ge stöd och vägledning inom områdena arbetsmiljö, arbetsrätt, lönepolitik och kompetensförsörjning. Du blir ett konsultativt stöd gentemot några av våra duktiga chefer. Du kommer att arbeta förebyggande genom kommunikation, introduktion och utbildningsinsatser.

Du kommer också bli en del av ett av våra tre team där vi arbetar strategiskt inom arbetsmiljö, arbetsrätt och kompetensförsörjning. Här får du möjlighet att använda din kompetens och bidra till vårt utvecklingsarbete, samtidigt som du får utrymme att utvecklas ytterligare i din roll. Då vi arbetar brett inom hela HR-området har du möjlighet att påverka inriktningen på din tjänst utifrån dina tidigare erfarenheter och kompetens.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en examen inom PA- eller arbetsvetenskapliga programmet eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har flerårig erfarenhet från HR-området eller annat område som är relevant för tjänsten, gärna från en större organisation inom offentlig sektor.

Som person är du lösningsorienterad, lyhörd och har god samarbetsförmåga. Du får människor att lyssna på dig och kan anpassa din kommunikation utifrån målgruppen du möter. Rollen innebär att du behöver ha helhetssyn och förmågan att fokusera och behålla ett realistiskt perspektiv i olika situationer. Du kan ta ansvar för en uppgift, planera och organisera ditt arbete på ett effektivt sätt.

Vi ser också att du har goda IT-kunskaper och förmågan att utrycka dig väl i tal och skrift i svenska språket.


ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Falkenbergs kommun använder vi rekryteringsverktyget Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via Visma Recruit genom att klicka på ansökningslänken i annonsen

Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken.

I samband med denna rekrytering undanber vi oss kontakter från rekryteringsföretag och andra annonsörer.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Falkenbergs kommun, HR-avdelningen
  • 2 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 oktober 2022
  • Ansök senast: 6 november 2022

Liknande jobb


3 maj 2024