HR-specialist med erfarenhet av kompetensförsörjning

HR-specialist med erfarenhet av kompetensförsörjning

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med och bidra till Sveriges Domstolars kompetensförsörjning tillsammans med oss? Då kan det vara dig vi söker!

”Tillsammans med kompetenta och engagerade kollegor får jag arbeta med spännande och omväxlande arbetsuppgifter.

Det är verkligen en förmån att få vara med att utveckla och förbättra verksamheten i såväl stort som smått.” Maria, HR-specialist, HR-avdelningen.    

Vad innebär arbetet?
Din roll som HR-specialist innebär att du kommer att arbeta med och utveckla områden inom kompetensförsörjning såsom rekryteringsprocessen och planering och samordning av introduktion för nyanställda. Under en inledande period kommer du främst att arbeta operativt i våra administrativa delar kopplat till området. Du kommer också att arbeta med digitalisering av HR-processer. I rollen ingår även att arbeta med utbildning, både i digital form och som lärare på plats.

Du bör därför ha både erfarenhet och engagemang inom dessa områden samt uppskatta att arbeta såväl strategiskt som operativt.

Vi söker dig som
- har en akademisk examen inom HR-området eller annan relevant utbildning
- hanterar det svenska språket väl i tal och skrift
- tycker om att arbeta tillsammans men som samtidigt har ett eget driv
- bygger och vårdar relationer
- har ett strukturerat arbetssätt
- har kunden i fokus och ser kundernas nuvarande och framtida behov för att kunna ge det bästa stödet och servicen

Vi ser det som meriterande om du 
- har erfarenhet av att arbeta med kompetensbaserad rekrytering och testverktyg
- har erfarenhet av att skapa och leda utbildningar

I det slutliga urvalet lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Vilka är vi
På Förhandlingsenheten arbetar vi med flera olika delar inom HR-området, exempelvis rekryteringsprocessen, vårt arbetsgivarvarumärke, domarförsörjning, lön- och avtalsfrågor samt arbetsrätt. Förhandlingsenheten är en av HR-avdelningens tre enheter. De andra är Arbetsgivarenheten och Enheten för löneadministration.

Inom Domstolsverket arbetar cirka 390 personer med att utveckla, administrera och stödja de cirka 80 självständiga myndigheterna i Sveriges Domstolar, inom områdena HR, IT, kompetensutveckling, ekonomi, juridik, kommunikation samt säkerhet och fastighetsfrågor.

Läs mer om Domstolsverket på https://www.domstol.se/domstolsverket/

Övrigt
Anställningen är ett vikariat, ca tolv månader. Din placering kommer att vara på Domstolsverkets huvudkontor som finns mitt i expansiva Jönköping.

Det kan ingå resor i din anställning.

I rekryteringen kan vi komma att använda oss av personlighets- och förmågetester samt arbetsprov. Urval och intervjuer sker löpande.

Är du intresserad? Sök redan idag!

För att säkerställa en inkluderande och rättvis rekryteringsprocess tillämpar Sveriges domstolar kompetensbaserad rekrytering. Vårt urval bygger på kandidaternas kompetenser och meriter.
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Kontaktpersoner på detta företaget

Pia Åkerberg, enhetschef
036-155593

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Domstolsverket
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 december 2020
  • Ansök senast: 13 december 2020

Besöksadress

Kyrkogatan 32
None

Postadress

Kyrkogatan 32
Jönköping, 55181

Liknande jobb


Avtalsspecialist

Avtalsspecialist

26 april 2024

26 april 2024

HR-generalist

HR-generalist

26 april 2024

HR Business Partner för långsiktigt uppdrag

HR Business Partner för långsiktigt uppdrag

26 april 2024